مدیرعامل فرودگاه امام خمینی (ره) از ورود تجار به شهر فرودگاهی امام خمینی خبر داد و گفت: درآمد این شهر فرودگاهی رشد 4.5 برابری داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید چلندری مدیرعامل فرودگاه امام خمینی (ره) در هفتمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل لجستیک و صنایع وابسته در نشستی خبری، در خصوص حضور تجار در این فرودگاه، گفت: در گذشته تجار و بازرگانان رغبتی به حضور در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) نداشتند در صورتیکه چهار هزار هکتار از وسعت ۱۴ هزار هکتاری فرودگاه امام در منطقه آزاد و ویژه اقتصادی قرار دارد.

وی ادامه داد: درآمدهای شهر فرودگاهی امام در دولت سیزدهم نسبت به پیش از آن ۴.۵ برابر شد و سال آینده این افزایش به هشت برابر خواهد رسید.

چلندری از درخواست بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی سرمایه‌گذاری تجار و سرمایه‌گذاران برای حضور در این کلان‌شهر فرودگاهی خبر داد.

وی ادامه داد: در اکثر فرودگاه‌های بزرگ جهان پروازهای داخلی و خارجی به طور همزمان انجام می‌شود.

چلندری گفت: روزانه ۳۵۰ تا ۴۵۰ پرواز در فرودگاه مهرآباد انجام می‌شود. این فرودگاه ظرفیت و کشش بیش از این میزان پرواز را ندارد. در ترمینال جدید که در فاز دوم شهر فرودگاه امام اجرایی می‌شود، انجام پروازهای داخلی و خارجی پیش بینی شده است.

مدیرعامل شهر فرودگاهی امام تاکید کرد: جمع کردن فرودگاه مهرآباد بسیار سخت و زیان آور است و شاید حتی تا ۱۵ سال آینده نیز این اتفاق نیفتد، زیرا زیرساخت‌های متعددی در آن وجود دارد.