کرج - رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر کرج گفت: کلان پروژه مترو با هزینه چند ده هزار میلیارد تومانی، نیاز به برنامه ریزی و پیگیری جدی و مستمر دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین مهاجری عصر سه شنبه در نطق پیش از دستور یکصد و چهل و هفتمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج ضمن قدردانی از زحمات انجام شده و پیشرفت نسبی پروژه مترو مطرح کرد: پروژه قطار شهری جزو مگا پروژه‌های شهر کرج بوده و به لحاظ مالی می‌توان ادعا کرد که بزرگترین پروژه این کلانشهر است.

وی بیان کرد: قطعاً پروژه‌ای با چند ده هزار میلیارد تومان هزینه نیاز به برنامه ریزی و پیگیری جدی و مستمر به منظور پیشرفت آن دارد. ضروری است جلسات هیئت مدیره با حضور ناظرین شورای اسلامی شهر به صورت منظم و مستمر و هر هفته تشکیل شود.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر کرج ادامه داد: جلسه گذشته هیئت مدیره پس از حدود یک ماه بعد از جلسه قبلی تشکیل شد. پروژه‌ای با این حجم مالی و کاری و ضرورت تسریع در انجام آن، نیاز به تشکیل جلسات مستمر و طرح موضوعات مربوطه دارد.

مهاجری با اشاره طرح مشکلات و مسائل پیش روی پروژه مترو در جلسات هیئت مدیره بیان کرد: رئیس سازمان قطار شهری باید در اولین فرصت مسائل و مشکلات را به استماع اعضای شورای شهر به ویژه ناظرین شورا در هیئت مدیره برساند تا از ظرفیت و توان شورا در راستای رفع موانع پروژه استفاده شود.

وی مطرح کرد: اگر مسئولین قطار شهری دلایلی بابت تأخیر در پروژه بیان کنند اما قبلاً مسائل و مشکلات به اطلاع هیئت مدیره و ناظرین شورا نرسیده باشد، مسموع و پذیرفته نیست. از تمام ذی نفعان به ویژه مدیران و همکاران شهرداری انتظار داریم که موارد مربوط به قطار شهری را به صورت ویژه پیگیری کنند.

مهاجری افزود: حتی اگر کاستی یا کاهلی در پیگیری از سمت ذی نفع دیگری انجام شد، همکاران شهرداری جبران کنند. پذیرفتنی نیست که مثلاً نامه‌ای یا پاسخ آن ارسال نشده و لذا نتوانستیم امکانی را ایجاد کنیم، بلکه انتظار می‌رود همکاران شهرداری، خود پیگیر پاسخ یا مکاتبات مورد نیاز باشند.

به گفته رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر کرج، موانع و مشکلات پروژه‌ها حتماً باید در کمترین زمان به ناظرین شورای اسلامی شهر و ترجیحاً به صورت کتبی اعلام شود، در غیر این صورت هیچ بهانه‌ای به عنوان عقب ماندگی از پروژه پذیرفتنی نیست.