کرمان- دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند گفت: به مناسبت شب یلدا ۱۲۰ بسته حمایتی به ارزش یک میلیارد و دویست میلیون ریال به خانواده زندانیان زرند اهدا شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا یعقوبی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران با تاکید بر اکرام خانواده زندانیان، اظهار کرد: همزمان با ایام فاطمیه و در آستانه آیین سنتی شب یلدا، از سوی انجمن حمایت از زندانیان زرند ۱۲۰ بسته حمایتی به خانواده زندانیان این شهرستان اهدا شده است.

یعقوبی یادآوری کرد: انجمن حمایت از زندانیان زرند، جهت رسیدگی به وضعیت معیشتی خانواده زندانیان از کمک‌های نقدی و غیر نقدی خیرین نسبت به تهیه بسته کمک معیشتی اقدام می کند.

مدعی العموم زرند ادامه داد: این بسته حمایتی شامل اقلامی از قبیل: سبد غذایی، گوشت، مرغ و میوه است و بین اکثر زندانیان که از اقشار ضعیف جامعه هستند توزیع شد.

وی تاکید کرد: خانواده‌های تحت پوشش انجمن حمایت زندانیان به دلیل نبود سرپرست با مشکلات مادی و معنوی زیادی مواجه هستند که کمک هدفمند به آنها می تواند در کاهش آسیب های اجتماعی در این قشر موثر واقع شود.

یعقوبی تصریح کرد: برچسب زنی و نگاه منفی شهروندان به خانواده زندانیان موضوع مهم دیگری است که باید به آن توجه کرد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند گفت: هیچ خانواده‌ای نباید بخاطر زندانی شدن یکی از اعضای خود دچار آسیب و نگاه منفی جامعه شود.

یعقوبی در ادامه تصریح کرد: این مساله با تلاش انجمن حمایت از زندانیان شهرستان زرند به فرهنگ غالب تبدیل شده است.

وی ادامه داد: این موضوع با افزایش مشارکت خیرین در پویایی فعالیت های عام المنفعه انجمن نیز موثر بوده است.

یعقوبی در ادامه تاکید کرد: درآمد انجمن از محل فعالیت های اقتصادی اشتغال زا برای زندانیان و نیز حمایت خیرین حاصل می شود.

وی افزود: در این مسیر دادستان شهرستان نیز به عنوان رئیس هیئت مدیره انجمن نقش نظارتی دارد؛ از این رو و برای ایجاد شفافیت، اعتماد سازی، تغییر نگاه جامعه به خانواده زندانیان و در واقع ترغیب خیرین به حمایت بیشتر، اطلاع رسانی اقدامات انجمن به طور متناوب از طریق دادستانی انجام می شود.

این مقام قضایی گفت: همراهی مسئولان و خیرین همواره در رفع مشکلات خانواده زندانیان موثر بوده است.

یعقوبی خاطرنشان کرد: امیدواریم با تقویت اینگونه حمایت‌ها از به وجود آمدن کانون جرم احتمالی و بیشتر شدن چرخه جرم در شهرستان زرند جلوگیری شود.

یادآوری می شود: از ابتدای سال جاری تا کنون ۸۸۰ بسته حمایتی با ارزشی قریب ۶۶۰ میلیون تومان به خانواده های تحت پوشش انجمن حمایت از زندانیان در زرند اهدا شده است.