ساری- رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: فاز اول بیمارستان هزار و ۱۰۰ تختخوابی ساری تا سال آینده تکمیل و بهره برداری می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد غلامی پیش ازظهر چهارشنبه در دومین نشست ادواری هم‌اندیشی مدیران دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار کرد: باید کمک کنیم و دست در دست یکدیگر با انجام وظایف به اهداف تعیین‌شده دانشگاه دست یابیم.

وی افزود: ۲۳ هزار پرسنل، ۵۸۰ هیأت علمی، ۸ هزار و ۲۰۰ دانشجو داریم که در حوزه آموزش، بهداشت پژوهش و توسعه در حال فعالیت هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطرنشان کرد: دو بخش سلامت و آموزش جزو محورهای اصلی دانشگاه است که با تأمین منابع مالی و نیروی انسانی به سمت اهداف و بهره‌وری در حال فعالیت هستیم.

این مسئول با اشاره به فعالیت ۲۶ بیمارستان و ۲۲ شبکه بهداشت گفت: در شش‌ماهه نخست امسال بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان مشارکت مردمی داشتیم.

وی با اعلام اینکه فاز نخست بیمارستان هزار و ۱۰۰ تختخوابی تا سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد، اظهار کرد: پروژه‌های عمرانی متعددی در سطح استان اجرا و در دست انجام است.

این مسؤول گفت: یکی از برنامه‌های ما ساخت و راه اندازی پژوهشکده هسته‌ای است که کمک شایانی به استان خواهد کرد و باید نظام ارجاع را به نقطه‌ای برسانیم که ۸۰ درصد بیماران از این مسیر، ویزیت شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران ادامه داد: در حوزه معاونت غذا و دارو، افزایش تعداد داروخانه‌های استان، کاهش زمان پاسخ به آزمایشات، کاهش مصرف سموم در محصولات کشاورزی، تجهیز چندین بیمارستان استان به رادیولوژی، ام ار آی، سی‌تی‌اسکن، پت اسکن و غیره که باید بگوییم علیرغم اقدامات متعدد هنوز این تجهیزات کفاف نیاز مراکز درمانی را نمی‌دهد.

غلامی گفت: در معاونت درمان افزایش تخت شیمی درمانی و خدمات مرتبط از نقاط قابل توجه بوده است و در معاونت آموزش، ارتقای رتبه اساتید، مرجعیت علمی، افزایش جاذبه دانشجویان، رشد تولیدات دانش‌بنیان و غیره از جمله اقدامات انجام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران اذعان کرد: دانشگاه در جشنواره شهید رجایی و جوانی جمعیت و نیز جلب مشارکت مردمی و تزریق واکسن کرونا جزو رتبه‌های برتر کشور بوده است.

این مسؤول با بیان اینکه کلیدی‌ترین بخش در دانشگاه، مدیریت است، بر ضرورت مولدسازی در دانشگاه علوم پزشکی مازندران تاکید کرد.