بوشهر- مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری بوشهر از ارتقای آمادگی مجریان انتخابات در استان با اجرای برنامه‌های آموزشی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید حیدری صبح چهارشنبه در شورای اداری شهرستان کنگان ضمن تقدیر از حضور پرشور مردم ولایت مدار استان بوشهر در استقبال از شهدای گمنام اظهار کرد: فعالیت ستاد انتخابات از شهریور سال گذشته آغاز شده است.

وی افزایش آمادگی برای برگزاری انتخابات را بسیار مهم دانست و اضافه کرد: با برگزاری جلسات آسیب شناسی و کارشناسی انتخابات در سطح استان برای ارتقای آمادگی‌ها اهتمام ویژه ای داریم.

مدیرکل سیاسی، انتخاب و تقسیمات کشوری استانداری بوشهر نحوه برگزاری انتخابات در استان بوشهر را تشریح کرد و افزود: با کمترین دغدغه وزارت کشور فرایند انتخابات را با رعایت مقوله چهارگانه رقابت، امنیت، سلامت و مشارکت آغاز کرد و امسال در پیش ثبت نام ۴۹۵ نفر در حوزه‌های انتخابیه ثبت نام انجام دادند.

وی ادامه داد: پیش ثبت نام در راستای بررسی شکلی صلاحیت متقاضیان در انتخابات است، ۱۵۳ نفر از متقاضیان در استان بوشهر تأیید صلاحیت شدند، تا کنون ۷۸ نفر در استان بوشهر رد صلاحیت شدند.

برگزاری دوره‌های آموزشی

حیدری به دوره‌های آموزشی متعدد و مستمر برای ارتقای سطح آمادگی ستاد برگزاری انتخابات اشاره کرد و افزود: بی طرفی در انتخابات وظیفه همگانی مجریان انتخابات است، تقویت و اجرای مؤلفه‌های اعلامی مقام معظم رهبری مورد تاکید مدیران دستگاه‌های اجرایی باشد.

وی با بیان اینکه تبیین دستاوردهای نظام از مهمترین اقدامات امروز مسئولان و کارکنان است اضافه کرد: در اجرای فرامین مقام معظم رهبری مدیران دستگاه‌های اجرایی اهتمام ویژه داشته باشند.

مدیرکل سیاسی، انتخاب و تقسیمات کشوری استانداری بوشهر با بیان اینکه تبیین اهمیت آرمان‌های شهدا وظیفه همگانی است خاطرنشان کرد: بر اساس قوانین و مقررات وزارت کشور مجری انتخابات و شورای نگهبان ناظر بر انتخابات است.