اراک- مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی گفت: سند هویت و انقلابی استان مرکزی تقدیم ۷۲۰۰ شهید، ۱۵ هزار جانباز و هزار آزاده به نظام جمهوری اسلامی است.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا ربیعی عصر چهارشنبه در نشست اجلاسیه مشاوران وزرا و مسؤولان هماهنگی در امور ایثارگران، اظهار کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تکریم و ارائه خدمات مناسب به جامعه ایثارگری ۲ رسالت خطیر بنیاد شهید و امور ایثارگران است که باید اذعان داشت اکنون ۱۰۵ هزار و ۴۰۰ نفر خانواده معظم شهدا، جانباز و آزاده زیر چتر حمایتی این نهاد قرار دارند.

وی سند هویت و انقلابی استان مرکزی را تقدیم هفت هزار و ۲۰۰ شهید، ۱۵ هزار جانباز و یک‌هزار آزاده به نظام جمهوری عنوان کرد و گفت: رویکرد دولت سیزدهم توجه ویژه به خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران است.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی گفت: در ۲ سال گذشته در راستای طرح سپاس، ۲۵ هزار دیدار با جامعه ایثارگران استان مرکزی صورت گرفته است و تمام مدیران دستگاه‌های اجرایی مکلفند در هفته یک دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران داشته باشند.

ربیعی ادامه داد: استاندار مرکزی در ۲۳ ماه گذشته با ۱۵۰ خانواده شهید و ایثارگر دیدار کرد و با حضور معاونین رییس جمهور, ۱۷ خانواده شهید تکریم و طرح سپاس انجام شد.

وی با اشاره به اینکه نماینده ولی فقیه در مجتمع خاتم الانبیا با ۶ هزار خانواده جانباز و ایثارگر دیدار کردند، گفت: همچنین مدیران استانی از ۴۲۵۳ خانواده شهدا و ایثارگران بازدید کردند.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی بیان کرد: اکنون در استان مرکزی ۳۴ حسینیه شهدا داریم و تاکنون۲ هزار برنامه فرهنگی ویژه شهدا در گلزار شهدای این شهر برگزار شده است.

ربیعی گفت: با اعزام پیام آوران ایثار ،۵۰۰ یادواره برگزار و در راستای نشاط و شادابی اردوهای تفریحی هفت هزار نفر از خانواده‌های، شهدا اعزام شدند و ۳۵۰ نفر نیز نیرو جذب کردیم.