کرمان- رییس جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: در راستای تنظیم بازار شب یلدا، با اجرای طرح ویژه نظارتی، بازدیدهایی از میوه فروشی‌ها و نانوایی‌های سطح شهر کرمان انجام شد.

داوود بیگلری در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به نزدیک شدن به شب یلدا و افزایش تقاضا در برخی اقلام، افزود: جهت آرامش خاطر شهروندان و پیشگیری از سواستفاده احتمالی برخی افراد سودجو طرح ویژه نظارتی در هماهنگی با اداره نظارت و بازرسی و تعزیزات حکومتی و سایر تشکل‌ها اجرا می‌شود.

وی افزود: اجرای این طرح ویژه فروشگاه‌های مواد غذایی، بنکداران، بازار میوه، آجیل و شیرینی و گل و گیاه و هدف از اجرای این طرح حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و جلوگیری از گران فروشی و افزایش غیرمنطقی قیمت‌ها است.

رییس جهاد کشاورزی استان کرمان تصریح کرد: برای آرامش خاطر مصرف کنندگان با تخلف هر واحد صنفی برخورد قانونی و قاطع خواهد شد و در صورت لزوم تعطیلی واحد صنفی صورت می‌پذیرد.

بیگلری خاطرنشان‌کرد: با توجه به نزدیک شدن به شب یلدا هر ساله مردم دغدغه خرید میوه را دارند در همین راستا در این ایام عرضه گسترده میوه و تشدید نظارت بر بازار انجام می‌شود تا بازار میوه در شب یلدا نوسان قیمت و یا کمبود نداشته باشد.

رییس جهاد کشاورزی استان کرمان تاکید کرد: هر ساله تثبیت قیمت و حفظ آرامش بازار و صیانت از حقوق کشاورزان و مصرف‌کنندگان از مهمترین اهداف جهاد کشاورزی همزمان با نزدیک شدن به بلندترین شب سال است.

داوود بیگلری گفت: شهروندان کرمانی می‌توانند درصورت مشاهده تخلف شکایت خود را در سامانه ۱۲۴ ثبت کرده تا پس از ثبت گزارش بازرسان ما به آن رسیدگی کنند.