کازرون - امام جمعه کازرون با اشاره به نقش اساسی بانوان در پرورش رزمندگان گفت: صفات ام‌البنین (س) در مادران شهدا و ام‌البنین‌های انقلاب متجلی و حماسه دفاع مقدس نتیجه حضور این بانوان است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد صباحی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کازرون ابتدا با بیان جمله امام راحل که فرمودند ما ملت گریه سیاسی و ملتی هستیم و با همین اشک‌ها سدهایی که در مقابل اسلام ایستاده است را خرد می‌کنیم گفت: انقلاب اسلامی ما برای حفظ شعائر دینی بوده و اینگونه نبوده که نسبت به مظاهر دینی بی‌توجه شویم.

امام جمعه کازرون با اشاره به سالروز رحلت حضرت ام‌البنین (س) گفت: یکی از وجوه بارز انقلاب ما پیروی ما از معارف دینی و حوادث سیاسی بوده که در طول تاریخ بر اسلام و تشیع گذشته و یکی از آنها مساله دفاع مقدس است و رزمندگان ما در هشت سال دفاع مقدس الگوهایی چون سیدالشهدا و حادثه کربلا داشتند.

امام جمعه کازرون با اشاره به نقش اساسی مادران و همسران شهدا در دفاع مقدس گفت: صفات و ویژگی‌های ام‌البنین سلام الله علیها در مادران شهدا و ام‌البنین‌های انقلاب متجلی است و در دامان پاک مادران شهید و با فداکاری همسران شهید، دفاع مقدس ما به حماسه‌ای ماندگار تبدیل شد.

وی در پایان گفت: تربیت انسان‌های شجاع، صالح، انقلابی و تابع ولایت از دامن‌های پاک و صبر و ایستادگی مادران شهدا پای ارزش‌های انقلاب و عرصه‌های مختلف نظام اسلامی موید این مساله است.