قزوین- امام جمعه الوند گفت: دشمن با ناامیدی از آشوب‌سازی و تنش‌افزایی در جامعه بر روی کاهش مشارکت مردم تمرکز کرده است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مسعود مهدوی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر الوند اظهار کرد: یکی از دلایل تصریح قرآن به کلمة اللهی بودن حضرت مسیح (ع)، طاغوت‌ستیزی ویژه آن حضرت است.

وی با اشاره به جنگ غزه افزود: اکنون در ماه سوم جنگ اسرائیل به هیچیک از اهدافش نرسیده و نتوانسته به رهبران حماس دست پیدا کند و حماس را شکست دهد.

امام جمعه الوند با بیان اینکه اسرائیلی‌ها هنوز نتوانسته‌اند گروگان‌هایشان را آزاد کنند، تاکید کرد: آمریکا به عنوان حامی اصلی رژیم صهیونیستی نه فقط به حمایت‌های گسترده سیاسی و تسلیحاتی از این رژیم در جریان جنگ غزه پرداخته بلکه دستگاه حاکمه ایالات متحده نیز فشارها علیه هواداران فلسطینی‌ها و منتقدان جنایات اسرائیل را افزایش داده است.

وی ادامه داد: آزادی بیان در کشورهای غربی از جمله آمریکا فقط تا زمانی وجود دارد که خط قرمزها و یا به اصطلاح تابوهای این کشورها مانند حمایت تام و تمام از رژیم صهیونیستی و یاهولوکاست زیر سوال نرود.

حجت الاسلام مهدوی اضافه کرد: از زمان آغاز حملات به غزه و نسل‌کُشی رژیم آپارتاید اسرائیل در غزه، انصارالله در سیاستی حمایتی از مردم غزه به کشتی‌های اسرائیلی و آنهایی که به سمت اراضی اشغالی در حرکت هستند حمله می‌کند.

وی تاکید کرد: این حملات شرایط را چنان برای اسرائیل سخت کرد که صحبت از ائتلافی به اصطلاح بین‌المللی علیه انصارالله مطرح شد.

امام جمعه الوند با بیان اینکه ائتلاف بین‌المللی علیه یمن و انصارالله سال‌هاست که شکل گرفته است، ادامه داد: سید مقاومت یمن گفتند که کشورهای عربی گوشه‌ای به ایستند و تماشا کنند که ما چگونه با اسرائیل و آمریکا می‌جنگیم و عاشق مبارزه با اسرائیلی‌ها هستیم.

وی با بیان اینکهیازدهم اسفندماه موعد انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی است، تصریح کرد: انتخاباتی که از همان روزهای اول سال مورد توجه رهبر حکیم انقلاب اسلامی قرار گرفت

حجت الاسلام مهدوی با بیان اینکه موضوع جهاد همگانی برای تحقق انتخابات با مشارکت بالا و رقابتی دارای اهمیت است، گفت: دشمن با ناامیدی از آشوب‌سازی و تنش‌افزایی در جامعه بر روی کاهش مشارکت مردم تمرکز کرده است لذا آتش تهیه توپخانه دشمن و بمباران تبلیغاتی‌اش برای حمله به اعتماد و انگیزه مردم و بدبین‌سازی جامعه به نظام و آینده کشور تشدید شده است.

وی با اشاره به فرارسیدن سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی اظهار کرد: فرمان امام راحل مبنی بر تشکیل نهضت سوادآموزی در سال ۱۳۵۸، موجب ظهور یک پدیده مردم‌محور و تکلیف‌مدار به نام نهضت شد و اهمیت این بُعد از آن جهت است که در منظومه فکری رهبران انقلاب اسلامی، امام راحل و رهبر معظم انقلاب، حضور و مشارکت جدّی مردم در حل مشکلات و معضلات اجتماعی، سیاسی و اقتصادی، بسیار مؤثر و بابرکت است.