یاسوج- امام جمعه شهر چرام گفت: باید فارغ از نگاه‌های جناحی و سیاسی و فراتر از اتهام زنی‌های مختلف، به اصل مبارزه با فساد و شناسایی عوامل و ریشه‌های آن پرداخته شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید نورالله افشار در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر چرام افزود: گام اول در مبارزه با فساد، شناخت عوامل مختلف فساد اقتصادی و مالی است و بدون تردید بروز فساد اقتصادی تک عاملی نیست.

وی بیان داشت: نگاه تک بعدی به این موضوع، راهزن خواهد بود و به جای نمایاندن راه‌های مبارزه راه درست، گم خواهد شد و باید بدانیم که تعدد و تورم قوانین و مقررات، عدم شفافیت قوانین و مقررات، کاستی‌ها و خلأ قوانین و مقررات باعث می‌شود که مبارزه با فساد به درستی انجام نشود.

امام جمعه چرام تصریح کرد: یکی از دلایل بروز و ظهور فساد اقتصادی، عوامل فرهنگی است و ضعف ارزشهای اسلامی و انقلابی در جامعه، زدوده شدن شدن قبح فساد و ضعف کنترل‌های درونی، رواج مادی‌گرایی و اشرافی گری در بین مدیران، نگاه طلبکارانه و متوقعانه مدیران، رویکرد قومی- قبیله‌ای بر انتسابات و چیرگی روابط بر ضوابط باعث فساد می‌شود.

افشار اظهار داشت: فساد چه کم باشد و چه زیاد، در شأن نظام اسلامی نیست و تبعات منفی آن، کاهش اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی نظام است و برای اصل نظام می‌ماند.

وی افزود: تشدید مباحثات جناحی و سیاسی نه تنها مشکل را نمی‌کاهد بلکه مردم را ناراحت‌تر خواهد کرد و نحوه مواجهه با فساد باید مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه چرام تاکید کرد: مردم همواره در انتظارند که ببینند حکومت و دستگاه اجرایی کشور چگونه با فساد برخورد می‌کند.

وی اظهار داشت: ما هیچ ابایی از برخورد بدون تبعیض و بدون تعارف با فساد و مفسد نداریم.