رگولاتورهای چین طیف وسیعی از قوانین را با هدف کاهش هزینه و پاداش برای تشویق به استفاده از بازی های رایانه ای وضع کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، این قوانین ضربه ای به بزرگترین بازار رایانه ای جهان است که در سال جاری دوباره رشد کرده بود.

قوانین جدید که برای هزینه مالی جهت بازی های آنلاین حد و مرز تعیین می کند، سرمایه گذاران را بیمناک کرده و حدود ۸۰ میلیارد دلار از ارزش بازاری دو شرکت بزرگ بازی رایانه ای چین کاسته است. براساس قوانین جدید بازی های آنلاین اجازه ندارند به کاربرانی که هر روز از سرویس آنها استفاده می کنند، پاداش بدهند. همچنین اگر کاربران برای نخستین بار از بازی رایانه ای استفاده می کنند یا چند بار متوالی یک بازی آنلاین را انجام دهند، شرکت ها اجازه ندارند به آنها پاداش بدهند.

ارزش سهام تنسنت هلدینگ، بزرگترین شرکت بازی رایانه ای جهان ۱۶ درصد کاهش یافت. از سوی دیگر پس از انتشار پیش نویس قوانین جدید، ارزش شرکت NetEase (رقیب تنسنت) نیز ۲۵ درصد کاهش یافت.

ویگو ژانگ نایب رییس تنسنت گیمز در پاسخ به سوالی درباره تاثیر پیش نویس قوانین اعلام کرد این شرکت نیازی به ایجاد تغییرات بنیادی در مدل کسب وکار یا عملیات های خود برای بازی های رایانه ای ندارد و افزود این شرکت به طور سختگیرانه الزامات رگولاتوری را اجرا می کند.

ژانگ افزود پیش از این و به خصوص از ۲۰۲۱ میلادی، زمانیکه حفاظت از کودکان مورد توجه دولت چین قرار گرفت، افراد زیر سن قانونی مبالغ اندکی برای بازی های رایانه ای صرف می کردند.

قوانین جدید برای محدود کردن هزینه کاربران در بازی های رایانه ای بسیار شفاف هستند. بازی های رایانه ای در کنار ممنوعیت اعطای پاداش به کاربران باید محدودیت هایی بر سقف پرکردن کیف پول های دیجیتال آنها برای هزینه در بازی های آنلاین وضع کنند.

با این وجود قوانین جدید شامل یک پیشنهاد هستند که احتمالا صنعت بازی های رایانه ای از آن استقبال می کند و رگولاتورها را ملزم می کند فرایند تایید بازی ها را در ۶۰ روز تکمیل کنند.