گروهی از شناگران در استانبول به حملات اشغالگران قدس به نوار غزه واکنش نشان داده و با مردم مظلوم غزه اعلام همبستگی کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، گروهی از شناگران در استانبول در حرکتی نمادین به حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه واکنش نشان داده و با مردم غزه اعلام همبستگی کردند.

یوکسل سونمز یکی از اعضای این گروه شنا گفت که آنها می‌خواهند نشان دهند که در کنار مردم فلسطین ایستاده اند و صدای مردم غزه را به گوش جهانیان می‌رسانند.

سونمز گفت: نمی‌توان در برابر ظلمی که اسرائیل برای مدت طولانی در حق فلسطینیان انجام داده است، سکوت کرد. نسل کشی در آنجا ادامه دارد. هدف اسرائیل نابودی کامل فلسطین است. ما می خواهیم این نسل کشی پایان یابد.

دکتر مصطفی سنان یاردیم، استاد دانشکده مهندسی عمران دانشگاه ییلدیز تکنیک استانبول همچنین گفت: آنچه در غزه اتفاق می‌افتد غیراخلاقی و بی وجدانی است.

وی با اشاره به اینکه ظلم رژیم اسرائیل به مردم غزه معنایی جز نسل کشی ندارد، گفت: وضعیت نوار غزه به شکل دیگری درآمده است. موضوع اکنون تراژدی انسانی است، این یک کودک کشی بی سابقه است.

او تاکید کرد: آنچه امروز در غزه به بهانه‌های مختلف انجام می شود، ناسازگاری بشردوستانه، ظلم و نسل‌ کشی است. جنگ غزه دیگر جنگ بین اسرائیل و حماس نیست، بلکه جنگ بین شر سازمان یافته و مردم بی گناه و بی‌ دفاع است.