میناب - رییس اداره تبلیغات اسلامی میناب گفت: احیای سنت حسنه اعتکاف یکبار برکات بزرگ نظام مقدس جمهوری اسلامی است و باید به نحو شایسته برگزار شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مفید سهرابی صبح دوشنبه در نشست هماهنگی مراسم اعتکاف این شهرستان بیان داشت: اعتکاف سدی محکم در برابر هجمه های فرهنگی و توطئه های دشمنان است و می‌تواند جوانان را ازآسیب های اجتماعی حفاظت و صیانت کند.

سهرابی عنوان کرد: اعتکاف، حیات بخش جامعه اسلامی است، همانطور که که ماه مبارک رمضان، مدرسه عالی تربیت واخلاق است، اعتکاف در ایام خاص بخصوص در ماه رجب مدرسه اخلاق معنویت است و کسانی که توفیق درک این سنت مهم را پیدا می کنند.

وی اظهارداشت: سال گذشته تعداد کل معتکفین در ۱۶ مسجد شهرستان میناب ۱۵۰۱ نفر شرکت داشتند که ۱۲۰۶ نفر خواهرم ۲۹۵ نفر بردار بودند و باتوجه سال گذشته بیماری کرونا وقفه دوساله بود و استقبال کم داشتیم ولی امسال پیش بینی می شود بیش از ۷۰۰۰ نفر افزایش پیدا کند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی میناب یادآور شد: مراسم اعتکاف در مسجد امام شهرمیناب و سایر مساجد شهر و روستاها و بخش های شهرستان برگزار می‌شود و معتکفین جهت ثبت نام صبح ها به اداره تبلیغات اسلامی و عصر ها به مسجد امام (ره) میناب از ۱۳ دیماه مراجعه کنند.

امام جمعه میناب گفت: اعتکاف یکی از بزرگترین هدایایی است که خداوند به جامعه ما عنایت کرده است.

حجت‌الاسلام محسن ابراهیمی افزود: اعتکاف ظرفیت معنوی عظیمی است که در متن اسلام تعبیه شده و نقش مهمی در رشد معنوی فرد و جامعه دارد.

خطیب جمعه میناب اظهار داشت: امروز خوشبختانه اعتکاف امتداد جهانی هم پیدا کرده و دست اندرکاران این آیین معنوی باید به شکرانه این نعمت بزرگ زمینه برگزاری یک اعتکاف تاثیرگذار را فراهم کنند.