میامی- امام جمعه کالپوش گفت: وضعیت معیشت مردم امروز یک واقعیت انکار ناپذیر است اما گره زدن مشارکت مردم در انتخابات به معیشت هم کار درستی نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عباس معصومی در شورای اداری ظهر دوشنبه میامی که با موضوع راهکارهای افزایش مشارکت در انتخابات در فرمانداری برگزار شد، ضمن اشاره به مشارکت در انتخابات تاکید کرد: آنچه رهبر معظم انقلاب اسلامی توصیه دارند نسبت به امنیت، مشارکت، سلامت و رقابت توصیه امام خمینی (ره) نیز است و باید بدانیم که امامین انقلاب نسبت به مشارکت مردم حساسیت ویژه ای قائل بودند.

وی با بیان اینکه نه تنها در ایران بلکه در تمام دنیا وقتی انتخاباتی برگزار می‌شود چهار اصل امنیت، مشارکت، سلامت و رقابت می‌بایست در آن لحاظ شود، افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند با توجه به اینکه حاکمیت دینی ما مبتنی بر مردم است لذا دو اصل جمهوریت و اسلامیت نظام به انتخابات بستگی دارد.

امام جمعه کالپوش با بیان اینکه مسئولان و متصدیان برگزاری انتخابات چهار اصل مهم امنیت، مشارکت، سلامت و رقابت را مد نظر قرار دهند، ابراز کرد: می‌بایست نسبت به اصل انتخابات حساس باشیم.

معصومی با بیان اینکه وضعیت معیشت مردم امروز یک واقعیت انکار ناپذیر است اما گره زدن مشارکت مردم در انتخابات به معیشت هم کار درستی نیست، ابراز کرد: مردم ما همیشه در صحنه هستند اما مسئولان هم باید در امر مشارکت حداکثری مردم تلاش داشته باشند.

وی با بیان اینکه در آستانه وفات حضرت ام‌البنین (س) هستیم روزی که به عنوان تکریم مادران و همسران شهدا نامگذاری شده است، تاکید کرد: وجه اشتراک حضرت ام‌البنین (س) با حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س) این است که هر سه بانو، مادر شهید بودند با این تفاوت که حضرت ام‌البنین (س) مادر چهار شهید بودند که باید سیره ایشان را در جامعه بیش از پیش ترویج کرد.

امام جمعه کالپوش همچنین خواستار توجه بیشتر به مسائل خانواده شهدا و به خصوص مادران و همسران شهیدان شهرستان میامی و بخش کالپوش شد.