یزد- مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد از برگزاری پویش مهربانی با شعار «زندان جای مادران نیست» به مناسبت فرا رسیدن سالروز میلاد حضرت فاطمه الزهرا(س) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید مسعود عظیمی با اشاره به برگزاری پویش مهربانی، ویژه آزادی زنان زندانی غیربزهکار و غیرعمد به مناسبت فرا رسیدن میلاد با سعادت حضرت فاطمه الزهرا (س) از تاریخ سوم تا سیزدهم دی ماه خبر داد.

وی بیان کرد: زندانی شدن یک فرد آسیب‌های اجتماعی بسیاری را به دنبال دارد اما زندان برای زنان و مادرانی که مرتکب جرایم غیرعمد شده‌اند، تبعات منفی بسیار بیشتری دارد زیرا زن کانون خانواده است و دوری مادر از کانون خانواده به خصوص اینکه این دوری با زندانی شدن وی اتفاق بیفتد، آثار و تبعات منفی فراوانی روی خانواده و فرزندان دارد که این موضوع همت خیران و نیکوکاران را برای آزادی این محکومان می‌طلبد.

عظیمی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۳۲ زندانی جرایم غیرعمد از زندان‌های استان آزاد شدند که از این تعداد ۱۳ زندانی زن بودند که با تلاش ستاد دیه استان و همت نیکوکاران دارالعباده از زندان‌های استان آزاد شدند و به آغوش خانواده خود بازگشتند.

وی بیان کرد: در تلاشیم تا تاریخ ۱۳ دی ماه که میلاد با سعادت حضرت فاطمه الزهرا (س) است، با اجرای این پویش، زمینه آزادی زنان زندانی در بند را فراهم آوریم.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد درباره راه‌های ارتباطی برای کمک به زندانیان جرایم غیرعمد گفت: خیران می‌توانند با مراجعه به دفتر ستاد دیه استان یزد یا تماس با واحد روابط عمومی و مسئول جذب کمک‌های خیرین این نمایندگی به شماره ۳۶۲۹۸۲۰۰ و یا واریز به شماره کارت ستاد دیه (۶۶۶۸ ۶۶۶۶ ۷۲۷۰ ۵۰۴۱) کمک‌های خود را برای آزادی این دسته از زندانیان نیازمند به حساب ستاد دیه استان یزد واریز کنند.