دبیرکل فدراسیون فوتبال گفت: هوش مصنوعی مکمل ضروری برای ورزش کشور محسوب می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، هدایت ممبینی، دبیرکل فدراسیون فوتبال فوتبال در مراسم افتتاحیه گردهمایی نوآوری‌های ورزش گفت: ابتدا درگذشت ملیکا محمدی، فوتبالیست ارزنده با اخلاق تیم ملی فوتبال بانوان را به جامعه فوتبال، خانواده و همه کسانی که در این مدت در کنار او بودند تسلیت گفت.

وی ادامه داد: برای جلسه امروز تشکر ویژه‌ای از مسؤولین فدراسیون ووشو دارم. برای توسعه ورزش باید فناوری علم را جدی بگیریم. هوش مصنوعی مکمل ضروری برای ورزش است. ورزش قهرمانی و حرفه ای بدون استفاده از علم نوین امکان پذیر نخواهد بود. کشورهای دنیا با سرعت بالا از این فناوری استفاده می‌کنند. هوش مصنوعی و فناوری می‌تواند در تحلیل، بررسی از ورزشکار تیم حریف، آنالیز و نداشته باشیم، هر چقدر مربی خوبی داشته باشیم اما اگر فناوری را نداشته باشیم، با مشکل مواجه می‌شویم.

ممبینی گفت: تاکنون در پلت فرم فیفا ایران با همه مشکلاتی که داشت توانست این کار مهم را انجام دهد و برای توسعه در آینده نزدیک بیشتر گام خواهیم برداشت. بر همین اساس دو فدراسیون در کنار هم قرار گرفتیم تا کار علمی را در دست بگیریم. این امر نشان می‌دهد در حوزه علمی برای پیشرفت کشور گام برمی داریم. فدراسیون فوتبال پیش قدم خواهد بود و در کنار وزارت ورزش و سایر فدراسیون‌ها گام برخواهیم داشت تا در امر توسعه در مسیر موفقیت گام برداریم.

ممبینی در مورد پیگیری فدراسیون فوتبال درباره ابطال مجوز حواله خودروی ملی پوشان گفت: وزارت ورزش به هر حال وعده داده بود و به آن عمل کرد. پیگیری کردیم که این مشکل به امید خدا حل شود. ما خیلی خوش‌بین هستیم که این مشکل حل شود. حق این ورزشکاران است. باید قهرمانان چه فوتبال و چه رشته‌های دیگر را باید ارج بگذاریم. شاید در کشورهای مختلف دنیا پاداش‌ها متفاوت و بزرگ‌تر باشد. تلاش می‌کنیم با عزمی که در دولت، وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال وجود دارد این مشکل حل شود.

ممبینی در واکنش به اظهارات علی خطیر گفت: دوست ندارم در این موارد صحبت کنم. ممکن است اتفاقات زیادی ممکن است در ورزش به خصوص فوتبال بیفتد. هواداران هم پیگیر هستند، اجازه می‌خواهم همانطور که ما دوست داریم در یک آرامش و خوب فوتبال به جلو برود. شما دیدید ما در ماه‌های گذشته ورود بانوان به ورزشگاه‌ها را داشتیم و آقای اینفانتینو در جام باشگاه‌های جهان از این اقدام تشکر کردند که توانستیم طی ۵-۶ ماه اولین مذاکره برای ورود بانوان به ورزشگاه را داشتیم، این اتفاق افتاد. اتفاقات دیگر VAR بود که ما در پلتفرم فیفا ما آن را وارد کردیم که این یک گام رو به جلو بود. شما می‌دانید که چقدر سختی داشت اما آن را انجام دادیم. وقتی در مسائل تکنولوژی کار می‌کنیم دوست ندارم حال فوتبال بد شود.

ممبینی درباره اینکه آیا اعتقاد دارد جعل امضا صورت گرفته یا خیر گفت: این مسائل در داخل خانواده فوتبال وجود دارد و ارکان قضائی و حراست فدراسیون فوتبال ماموریت‌هایی دارند که مسائل را رو به جلو ببرند. اینکه اظهار نظرات شخصی را در فضای فوتبال مطرح کنید، یک مقدار باعث سردرگمی می‌شود. یکسری امکان دارد اطلاعات غلط بدهند اما واقعیتی که وجود دارد فوتبال ما و باشگاه‌ها و همگی نیاز به آرامش و سالم سازی دارند. باید این را سرمشق خودمان قرار بدهیم که قانون و سلامت حرف اول و آخر را در ورزش بزند. قطعاً بار کج به مقصد نمی‌رسد. این را باید در نظر بگیرید. فدراسیون ارکان قضائی و حراست دارد که این برعهده آن‌هاست که پیگیری می‌کنند. اگر صلاح دانستند که گزارشات تکمیلی را در اختیار مردم قرار بدهند حتماً قرار خواهند داد ولی فدراسیون فوتبال از اینکه بتوانیم به عنوان کشوری که فوتبال در آن زنده است، دوست دارد قوانین را اجرا کند. تلاش ما این است که پایه فوتبال ما بر اساس صداقت و درستی باشد.