شیوا مکی نیان بازیگر و کارگردان تئاتر و داور جشنواره تئاتر دانشجویی «پودس» برگزاری جشنواره‌های دانشجویی را اقدامی موثر در راستای افزایش انگیزه و شکوفایی استعدادهای دانشجویان دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، شیوا مکی نیان بازیگر و کارگردان تئاتر و سینما به همراه فرزین محدث و جواد مولانیا ارزیابی و انتخاب آثار بخش صحنه‌ای جشنواره سراسری تئاتر دانشجویی پودس را برعهده دارند.

وی درباره این رویداد هنری گفت: این رویداد به همت دانشگاه نبی اکرم (ص) به عنوان بزرگترین موسسه آموزشی و پژوهشی هنرهای نمایشی شمال‌ غرب کشور و با هدف ارتقای سطح علمی و عملی هنرهای نمایشی و ایجاد پیوند میان دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه‌ برگزار می شود.

به گفته وی، فارغ‌التحصیلان سراسر کشور که بیش از یک سال از فارغ التحصیلی‌شان نگذشته باشد، می‌توانند در بخش تئاتر صحنه‌ای - اجرا مبتنی بر متن و اجرای مبتنی بر فرم و بخش نمایشنامه‌ این جشنواره شرکت کنند.

وی افزود: جشنواره‌ها و فستیوال‌های هنری به دلیل اینکه به عنوان یک ویترین عرضه آثار هنری و بستری برای شناسایی و کشف استعدادهای نوین هستند، همواره از اهمیت زیادی برخوردار بوده اند.
از این رو برگزاری هر گونه جشنواره و رویداد هنری به خصوص جشنواره های تئاتر دانشجویی که زمینه را برای حضور خلاقانه هنرمندان تحصیلکرده فراهم می کند، می تواند موجب انگیزه، تشویق و شکوفایی استعدادهای دانشجویان تئاتری شود و همچنین به ما در شناسایی هنرمندان مبتکر کمک کند و در نهایت به رقابت سالم گروه های تئاتری جوان منجر شود.

مکی‌نیان در ادامه تصریح کرد: یک اثر موفق هنری و تئاتری بایستی ضمن رعایت مولفه‌های فنی و هنری بتواند با شیوه‌های نوین خلاقانه که برآمده از تکنیک و اصول تئاتری است، هماهنگ باشد و با درک منطقی از شرایط زمانه به مثابه آینه تمام نمای جامعه خود عمل و ارتباط مفهومی و حسی عمیقی با مخاطبان برقرار کند.

علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا ۸ دی ماه به دبیرخانه جشنواره ارایه کنند تا ۱۵ دی ماه مورد ارزیابی و داوری قرار گیرد. ضمن آینکه آثار راه‌یافته به پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر دانشجویی «پودس» از ۱۹ تا ۲۲ دی ماه در سالن های تهران اجرا می‌شوند.