در دیدار رییس و دبیر کمیته فرهنگی وآموزشی اربعین با معاون آموزش وزیر علوم و تحقیقات، راه های فعال سازی و توسعه دیپلماسی علمی در اربعین مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در دیدار رئیس و دبیر کمیته فرهنگی وآموزشی اربعین با معاون آموزش وزیر علوم و تحقیقات، راه‌های فعال سازی و توسعه دیپلماسی علمی در اربعین مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این دیدار حجت الاسلام احمدی رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین گزارشی از برگزاری سومین همایش بین المللی معرفت و رسالت حسینی و اقدام‌های کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین در تقویت تعاملات بین اساتید و مراکز دانشگاهی و مراکز علمی بین ایران و عراق ارائه کرد و بر ضرورت توسعه این ارتباطات تاکید کرد.

عموعابدینی معاون آموزش وزیر علوم و تحقیقات با تشکر از اقدام‌ها و فعالیت‌های علمی و فرهنگی کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین با برشمردن راهکارهای قانونی و ظرفیت‌های علمی و فرهنگی دانشگاه‌ها برای توسعه دیپلماسی علمی و نیز گسترش تعاملات و همکاری‌های سمن‌ها در حوزه‌های آموزشی و علمی و پژوهشی، آمادگی کامل وزارت علوم را در همکاری‌های علمی در سطوح مختلف با کمیته فرهنگی و آموزشی و ستاد فرهنگی اربعین اعلام کرد. همچنین خواستار راه اندازی دبیرخانه دائمی از سوی دانشگاه‌ها برای پی‌گیری این امور شد.