اراک- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: ۱۳ هزار و ۴۴۰ شغل جدید از ابتدای امسال تاکنون توسط دستگاه‌های اجرایی این استان ایجاد شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، جمشید امیدی در نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان مرکزی در اراک اظهار کرد: تعهد ایجاد اشتغال امسال دستگاه‌های اجرایی این استان ۱۰ هزار و ۹۹۶ شغل است که اشتغال ایجاد شده، ۱۲۳ درصد پیشرفت نسبت به تعهدات دارد.

وی بیان کرد: یک‌هزار و ۵۷۵ طرح مشاغل خانگی در ۹ ماهه امسال به بانک‌های عامل با مبلغ یک‌هزار و ۳۳۱ میلیارد ریال معرفی شده که از این تعداد، یک‌هزار و ۱۱۸ طرح موفق به دریافت ۸۹۱ میلیارد ریال شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی اعتبار ابلاغی از محل بند ب تبصره ۱۸ بودجه سال ۱۴۰۲ کمیته امداد امام‌خمینی (ره) این استان را ۶ هزار و ۲۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: تاکنون پنج هزار و ۳۷۹ میلیارد ریال این مبلغ تخصیص یافته است.

امیدی اظهار کرد: سه هزار و ۸۶۰ طرح در این راستا به بانک‌های عامل با مبلغ پنج هزار و ۱۴۳ میلیارد ریال معرفی شده که ۲ هزار و ۶۵۷ طرح موفق به دریافت سه هزار و ۵۰۱ میلیارد ریال شده‌اند.

وی اعتبار ابلاغی سال جاری بهزیستی استان مرکزی از محل بند ب تبصره ۱۸ قانون بودجه را یک‌هزار و ۱۲۴ میلیارد ریال بیان کرد و افزود: ۱۰ هزار و ۸۹۲ میلیارد ریال این مبلغ تاکنون تخصیص یافته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی اضافه کرد: ۶۳۳ طرح در این راستا از ابتدای امسال تاکنون به بانک‌های عامل معرفی و ۴۵۸ طرح موفق به دریافت وام شدند.

امیدی درباره اعتبارات بنیاد برکت نیز توضیح داد: اعتبار ابلاغی بودجه امسال بنیاد برکت استان مرکزی از محل جز ۴ بند ب تبصره ۱۸، یک هزار و ۹۸ میلیارد ریال است که به همین میزان تخصیص یافته است.

وی گفت: در این راستا ۸۰۳ طرح با اعتباری بالغ بر یک‌هزار و ۲۵ میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی و ۶۶۸ طرح موفق به دریافت ۸۶۱ میلیارد ریال شده‌اند.

وی با اشاره به بارگذاری بالغ بر ۷۰۰ عنوان طرح (طرح‌های پرکاربرد و دارای اولویت) در سامانه تک اشتغال استان مرکزی گفت: این طرح‌ها شامل ۳۹۸ طرح در بخش خدمات، ۱۳۵ طرح در بخش کشاورزی و ۱۶۷ طرح در بخش صنعت است.