زنجان- شهردار زنجان گفت: اختیارات شهرداران در مدیریت شهری محدود است.

علیرضا فیروز فر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در خصوص انتظارات مدیریت شهری از رئیس‌جمهور در آستانه سفر هیأت دولت به استان زنجان اظهار کرد: با توجه به اینکه بیش از ۷۰ درصد مردم کشور در شهرها سکونت دارند و حدود نیمی از مردم استان در شهر زنجان ساکن هستند، برای ارائه خدمات به این تعداد از شهروندان نیاز به پشتیبانی ویژه است.

وی تصریح کرد: اختیارات شهرداران در مدیریت شهری محدود است و با این اختیارات محدود همه مسؤولیت شهر را در همه حوزه‌ها عهده‌دار هستیم.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان نیز در خصوص انتظارات مدیریت شهری از دولت، خاطرنشان کرد: شهر زنجان در خصوص سکونت‌گاه‌های غیررسمی نیاز به توجه ویژه دولت دارد.

مجید ناصحی‌مقدم با بیان اینکه شهر زنجان در زمینه سکونتگاه‌های غیررسمی همانند منطقه بی سیم (نجف آباد) نیاز به توجه ویژه دولت دارد، افزود: در زمینه بازآفرینی شهری با توجه به قرار گرفتن بخش مهمی از شهر زنجان در بافت فرسوده، نیازمند توجه ویژه دولت هستیم.

وی ادامه داد: همچنین تکلیفی برعهده شهرداری زنجان در زمینه بازگشایی معابر وجود دارد، که انتظار می‌رود دولت نسبت به این امر به شهرداری زنجان کمک کند تا روند بازگشایی معابر و روند بهبود سیستم ناوگان حمل و نقل شهری در زنجان بهبود یابد.