کرمان- مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: در زمینه اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری در منطقه جنوب کرمان با کمبود اعتبار مواجه هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم رحیمی‌نیا صبح چهارشنبه با حضور در دفتر مدیریت عملکرد و بازرسی و امورحقوقی استانداری کرمان، از طریق سامانه سامد با شماره ۱۱۱ به‌طور مستقیم به سؤالات مردم در حوزه منابع‌طبیعی پاسخ داد.

رحیمی‌نیا اظهار کرد: پروژه‌های آبخیزداری نقش بسیار مهمی در حفظ منابع آبی، تقویت خاک و توسعه بخش کشاورزی داشته و باید با جدیّت ادامه یابد.

وی افزود: هدف از اجرای پروژه‌های آبخیزداری حفاظت خاک، کاهش رسوب، مدیریت و کنترل سیلاب‌ها، تغذیه سفره‌های آب‌های زیرزمینی و تغذیه آبخوان‌ها است.

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان بیان کرد: پروژه‌های آبخیزداری و کنترل سیلاب در مناطقی که خطر وقوع و خسارت سیل را داشته طی سالیان گذشته اجرا شده است.

وی تصریح کرد: در حوزه‌های آبخیز مطالعات گسترده تفصیلی و اجرایی انجام شده است.

رحیمی‌نیا ادامه داد: این مطالعات مشخص می‌کند که در چه حوزه‌هایی چه اقداماتی در چارچوب آبخیزداری باید صورت گیرد.

وی سپس بیان کرد: بیشترین درخواست مردم جنوب کرمان در حوزه منابع‌طبیعی، اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری است.

رحیمی‌نیا تاکید کرد: اعتبارات جهت اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری با کمبود مواجه است.

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: با توجه به تغییرات اقلیمی و وجود بارش‌های‌فصلی، اجرای عملیات آبخیزداری در منطقه امری ضروری تلقی می‌شود.

وی افزود: برای تکمیل پروژه‌های آبخیزداری و همچنین مرمت و نگهداری سازه‌ها و همچنین اجرای پروژه جدید در مناطق مورد درخواست مردم نیاز به اعتبار است.

رحیمی‌نیا در پایان تاکید کرد: امیدواریم مسئولان در خصوص تامین اعتبار همکاری و مساعدت‌های لازم را با مجموعه اداره‌کل منابع‌طبیعی داشته باشند.