مشاور استاندار کردستان در امور معلولان گفت: طرح تعامل با معلولان در مراکز پیش دبستانی این استان اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، نصرالله ابراهیمی ظهر چهارشنبه در سومین شورای هماهنگی، پشتیبانی و توسعه آموزش و پرورش استثنایی استان اظهار کرد: مناسب‌سازی متناسب با نیاز جامعه معلولان باید در دو بعد فرهنگی و فیزیکی مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان زیرساختی و مهم بودن بعد فرهنگی مناسب سازی، افزود: مناسب‌سازی فرهنگی پایه و ستون نظام سلامت است و بر مناسب‌سازی فیزیکی ارجحیت دارد.

وی با توجه به اهمیت آگاهی داشتن از آمار جامعه معلولان در جامعه گفت: سازمان‌های متولی ازجمله مرکز آمار ایران باید در سرشماری مختلف آمار معلولان را احصاء و اعلام کنند.

مشاور استاندار در امور معلولان یادآور کرد: با هدف فراهم آوردن فرصت‌های برابر در برخورداری از امکانات زندگی اجتماعی همانند سایر افراد با مشارکت امور بانوان بستر قانونی حمایت از معلولان برای بانوان در آموزش و پرورش را پیگیری و اجرا می‌کنیم.

ابراهیمی با اشاره به اینکه در چند سال اخیر شاهد حضور بیشتر افراد دارای معلولیت در سطح جامعه هستیم، اظهار کرد: امروزه نگاه جامعه به بحث معلولیت نسبت به سال‌های گذشته تغییر کرده و باید تلاش کنیم تا حد امکان آن‌ها را به جامعه نزدیک کنیم.

وی تصریح کرد: تلاش داریم طرح تعامل با معلولان در مراکز پیش دبستانی را اجرایی کنیم واز پتانسیل‌های موجود در خدمت رسانی هر چه بهتر به جامعه معلولان بهره‌مند شویم.