رییس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی گفت: هر جایی که کارها به دست جوانان و آینده سازان سپرده شود، قطعاً بهتر خواهد بود و شاهد کارهای علمی و بسیار فاخری بودیم.

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی حسینی رییس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در دومین همایش ملی دانشجویی مدیریت خطر حوادث و بلایا در نظام سلامت گفت: این برنامه در قالب یک کار دانشجویی پیش بینی شده بود هر جایی که کارها به دست جوانان و آینده سازان سپرده شود، قطعاً بهتر خواهد بود و شاهد کارهای علمی و بسیار فاخری بودیم.

وی افزود: دانشگاه علوم توانبخشی با محور خاص در نظام سلامت و ویژگی خاص که در ابعاد مختلف علوم توانبخشی سلامت اجتماعی و سلامت روان به آن توجه شده و مراکز تحقیقاتی که در دانشگاه داریم با همین محوریت فعالیت می‌کند.

حسینی گفت: دانشگاه توانبخشی در رنکینگ‌های داخلی و جهانی به واسطه‌ انسجامی که در برنامه‌هایش داشته جزء دانشگاه خوب و موفق است و اعضای هیات علمی، محققین و دانشجویان در کنار ما توانستند این مهم را رقم بزنند.

وی افزود: در در رتبه بندی ۲۰۲۳ در دانشگاه‌های کوچک جهان، دانشگاهی که زیر ۵ هزار دانشجو دارد تحت عنوان دانشگاه‌های کوچک است لذا در کشور رتبه اول و در جهان رتبه ۵۴ را به دست آوردیم.

حسینی ادامه داد: سالانه ۵۰۰ مقاله با نمایه‌های برتر ثبت می‌کنیم؛ امسال در بهمن ماه جشنواره ملی فناوری‌های توانبخشی داریم.

وی گفت: اعلام آمادگی می‌کنیم که حتماً در خدمت همه جهت اجرای برنامه‌ها و همایش‌های علمی هستیم.

آمار حوادث رو به افزایش است

همچنین در این همایش حمیدرضا خانکه دبیر بورد سلامت در بلایا و فوریت‌ها و مدیر گروه سلامت دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی گفت: وقتی به آمار حوادث نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که آمار رو به افزایش است و از سال ۱۹۹۰ به بعد شاهد افزایش بوده‌ایم؛ اما در یک دوره که همزمان با زمان کرونا بود آمار حوادث کاهشی بود و دوباره افزایشی شد.

وی در خصوص علت کاهش آمار تلفات و تعداد کشته‌ها نسبت به گذشته در حوادث توضیح داد: آمار تلفات و کشته‌های حوادث نسبت به گذشته کاهش پیدا کرده زیرا سواد عمومی نسبت به قبل افزایش پیدا کرده است. 

وی در خصوص پیش بینی تلفات و خسارت‌های حوادث گفت: آمار تلفات در حادثه‌ای مانند زلزله قابل پیش بینی است اما آمار در سایر حوادث مشخص نیست.