اصفهان - معاون پارلمانی رییس‌جمهور گفت:شهدا با خون خود انقلاب راحفظ کردند و ما باجهادتبیین و تلاش و مجاهدت باید بتوانیم این راه را ادامه بدهیم و در آموزش و پرورش این امر باید مورد توجه باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحمدحسینی پیش از ظهر پنجشنبه در همایش روشنگری و بصیرت‌افزایی فرهنگیان استان اصفهان، به مناسبت ۹ دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت، اظهار داشت: در آستانه ۹ دی هستیم روزی که اصفهانی‌ها پیشگام و پیشتاز بودند و در ۸ دی این اجتماع را داشته‌اند همانگونه که در دوره انقلاب مردم غیور و با همت اصفهان فرمان امام را لبیک گفتند و در دفاع مقدس دلاوری‌های لشکر امام حسین (ع) شهید خرازی و دیگر عزیزان را می‌دیدیم.

وی افزود: در آستانه شهادت سردار دل‌ها هستیم و اشاره‌ای می‌کنیم به حادثه ۵ دی‌ماه بیستمین سالگرد زلزله بم است که در این حادثه سردار سلیمانی و شهید احمد کاظمی در شمار اولین مدیرانی بودند که خود را برای کمک به مردم رساندند و با اینکه راه زمینی مسدود بود ولی شهید احمد کاظمی با سردار رفتند و با وجود محدودیت فرودگاه بم برای هدایت فعالیت‌ها و نیروها و گره‌گشایی و تسکین خاطر برای هم‌وطنان حضور پیدا کردند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور ادامه داد: این عزیزان یکی از ویژگی‌هایشان این بود که اقدام به موقع می‌کردند که یکی از نشانه‌های اهل بصیرت است و جدای از توابین که اقدامشان به دلایل مختلف به هنگام نبود با وجود اینکه مبارزه کردند و شهید هم شدند.

وی با اشاره به معنای واژه بصیرت تصریح کرد: بصیرت از بصر می‌آید و با دیدن با چشم ظاهر متفاوت است و فراتر از دیده بصر است چراکه این واژه در جایی استفاده می‌شود که فکر و تأمل و تدبر و عبرت آموزی که فراتر از نگاه ظاهری و سطحی است به کار می‌افتد.

حسینی ادامه داد: افرادی که اهل بصیرت هستند تحلیل درست از مسائل منطقه و جهان دارند اما اگر کسی بی بهره باشد از این نعمت اکتسابی الهی، نمی‌تواند به موقع تشخیص بدهد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: کسی که می‌خواهد علم و پرچم امامت و ولایت را برافراشته نگه دارد و در مسیر صراط مستقیم الهی گام بردارد باید اهل بصیرت و در کنار تحلیل صحیح، اهل صبر و استقامت هم باشد چرا که تحلیل بدون صبر هم ره به جایی نخواهد برد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور افزود: با التفات بر آیات قرآن، اگر شما اهل پایداری باشید و تقوا داشته باشید در مقابل هر کینه و مکری اقدام می‌کنید و خداوند یار و یاور شماست.

وی خاطرنشان کرد: اگر ملت ما ۴۵ سال توانستند از انقلاب خود صیانت کنند به همین دلیل است که هوشیار و بیدار هستند و حتی در دوران جنگ با وجود اغواگری و فریب، مردم متوجه بودند و با عهدی که با امام و شهدا بسته بودند پایدار بودند.

حسینی با اشاره به بصیرت ملت ایران در فتنه سال ۸۸ گفت: سال ۸۸ هم ابهام وجود داشت و این فتنه و حوادث به دست افرادی بود مبارزان قبل از انقلاب و یاران امام بودند و مردم که اینها را می‌دیدند می‌گفتن مگر می‌شود گام درست برندارند و برخی از مردم تحت تأثیر قرار گرفتند اما با حلم و تبیین و کرامت و روشنگری رهبرمعطم انقلاب، به تدریج مردم صف خود را جدا کردند.

وی ادامه داد: در سال گذشته با وجود وارد شدن آسیب و خسارت به کشور و مشکلات‌ایجاد شده، با همت امثال معلمان وقتی مسائل توصیح و شرح داده شد که حامیان این قضایا چه کسانی هستند و چه کسانی از آن نفع می‌بردند، مردم متوجه شدند و راه خود را جدا کردند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: امروز کار معلمان کار دشواری است و مانند گذشته نیست که در یک گوشه‌ای باشیم و اطلاعات محدود در اختیار مردم و دانش‌آموزان باشد بلکه عصر، عصر ارتباطات و اطلاعات و انبوه اخبار و گزارشات درست و نادرست با هم مخلوط می‌شود اگر دانش‌آموز ما مسئله را درست درک نکند و به پاسخ قانع کننده نرسد و اطلاعاتش به روز نباشد و تحلیل درست نداشته باشد و سردرگم باشد چگونه در این گرداب‌ها دست ایشان را بگیریم و هدایتگری را انجام دهند.

وی ادامه داد: یک میلیون دانش آموز اصفهانی را می‌توان به نحوی تربیت کرد که در مسیر بزرگانی چون شهید آیت‌الله بهشتی و آیت‌الله اشرفی اصفهانی و دیگر بزرگان گام بردارند چرا که شهدا با خون خود انقلاب را حفظ کردند و ما با جهاد تبیین و تلاش و مجاهدت باید بتوانیم این راه را ادامه بدهیم و در هر گوشه‌ای که هستیم وظیفه خود را انجام بدهیم و این امر باید در آموزش و پرورش مورد توجه باشد.