سروآباد_امام جمعه شهر هورامان گفت: اولین مطالبه مردم این منطقه از مسؤولان ایجاد تونل گردنه ژالانه است و انتظار دارند این حسرت چند ساله محقق شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ماموستا مردوخی پیش از ظهر امروز در جریان دیدار استاندار کردستان با مردم شهر اورامان و برپایی میز خدمت در مسجد جامع این شهر، اظهار کرد: مردم منطقه هورامان مطالبات زیادی از مسؤولان دارند اما ایجاد تونل گردنه ژاله از اصلی‌ترین مطالبات این مردم است و از مسؤولان درخواست می‌شود آرزوی مردم این دیار را محقق کنند.

وی با تقدیر از حضور استاندار و مسؤولان در هورامان بیان کرد: برپایی میز خدمت در هورامان برای شنیدن مشکلات مردم این منطقه ارزشمند است که استاندار با تواضع و بدون تشریفات در میان مردم حضور یافت و با ارباب رجوع با حوصله برخورد می‌کند.

امام جمعه هورامان یادآور شد: بی امکاناتی در حوزه درمان مردم این منطقه را رنج می‌دهد و در چنین شهری که گردشگری و توریستی است باید مشکلات حوزه درمان برطرف و امکاناتی شایسته و درخور شأن این مردم و گردشگران در هورامان ایجاد شود.

وی بر لزوم حفظ بافت معماری شهر هورامان به دلیل ثبت جهانی آن تاکید کرد و گفت: باید این موضوع در نظر گرفته شود که دیگر زمینی برای بافت پلکانی وجود ندارد.

ماموستا مردوخی خواستار توجه به اشتغال جوانان هورامان شد و تصریح کرد: کولبران این منطقه زحمات زیادی برای کسب درآمد حلال می‌کشند و باید حساب آنها از قاچاقچیان جدا شود.

وی همچنین جنایات اسفناک رژیم صهیونسیتی در شهید کردن سردار رضی موسوی را محکوم کرد و اظهار داشت: این مجاهدت را به ملت ایران و مقام معظم رهبری تسلیت می‌گوئیم و امیدوارم انتقام این سردار شهید را از رژیم صهیونسیتی گرفته و خون امثال این سردار باعث ترقی و نشأت طیبه انقلاب شود.