اردبیل- مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: با حفظ عزت نفس خانوار تحت حمایت، خدمات مختلفی به مددجویان ارائه می‌شود که هدف اصلی کمیته امداد نیز ایجاد رضاتمندی اقشار آسیب‌پذیر است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا حسین‌نژاد شامگاه پنجشنبه در دیدار با فرماندار اردبیل، اظهار کرد: با وجود اینکه منابع محدود و نیازهای خانوار تحت حمایت با توجه به شرایط درمانی، مسکن، فرهنگی، اشتغال و سایر نیازمندی‌ها همواره رو به افزایش است اما هدف اصلی کمیته امداد ارائه خدمات مختلف برای رضایتمندی مددجویان است.

وی با اشاره به اینکه ارتقای سطح زندگی مددجویان تحت حمایت از برنامه‌های مهم کمیته امداد است، تصریح کرد: توانمندسازی فکری و فرهنگی خانوار بی‌بضاعت جامعه و سوق دادن آنها به سمت اشتغال پایدار از جمله راهکارهای این نهاد در خودکفایی مددجویان است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه در سال‌جاری ۲ هزار و ۴۸۸ مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل وارد بازار کار شده‌اند، گفت: تاکنون ۲۵۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از محل جز چهار تبصره ۱۸ تسهیلات برای مددجویان تحت حمایت پرداخت شده است.

حسین‌نژاد تعداد طرح‌های معرفی شده به بانک‌ها را چهار هزار و ۳۹۲ طرح با مبلغ تسهیلات اعطایی بانک‌ها به ارزش ۵۱۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: از بانک‌های عامل خواستاریم تا بیش از پیش به جذب این منابع کمک کنند تا شاهد اشتغالزایی برای تعداد بیشتری از مددجویان و سایر اقشار آسیب‌پذیر باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: به صورت روزانه و هفتگی پرداختی بانک‌ها را از محل تبصره ۱۸ و سایر منابع پیگیر هستیم تا موانع و مشکلات رفع و سرعت بیشتری را در روند پرداخت این تسهیلات شاهد باشیم.

در این دیدار فرماندار اردبیل نیز اضافه کرد: با ارائه خدمات و دستگیری از نیازمندان باید تلاش کرد که رضایتمندی آنها جلب شود که اگر این مهم اتفاق بیفتد، رضایتمندی اجتماعی حاصل خواهد شد.

سید محمد اعتماد اعجازی با اشاره به اینکه فعالیت‌های کمیته امداد در زمینه اشتغالزایی بسیار مناسب است، بیان کرد: اشتغال و ایجاد درآمد پایدار برای قشر محروم جامعه، امیدآفرینی در بین آنها را رقم خواهد زد تا با روحیه بالاتری به سمت خوداتکایی حرکت کنند.