علیرضا قزوه، مدیر مرکز تحقیقات زبان فارسی در هند از انتشار شماره جدید فصلنامه قند پارسی (ویژه مولانا) در آن کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از واحد خبر حوزه هنری، قزوه با بیان این مطلب افزود: این ویژه نامه به مناسبت هشتصدمین سالگرد تولد مولانا با مقالات و دیدگاه‌های استادانی از هند، ایران، پاکستان، افغانستان و تاجیکستان منتشر شده است.

مدیر مرکز تحقیقات زبان فارسی هند، معرفی بیش از 280 عنوان کتاب منتشر شده پژوهشی و تحقیق با محوریت مولانا در پنج سال اخیر را از ویژگی‌های این شماره دانست و گفت: در این ویژه نامه دکتر چندرشیکهر و پروفسورها نرگس جهان، شریف حسین قاسمی و امیرحسن عابدی، مقالاتی در مورد معرفی نسخه‌های خطی آثار مولانا در بنارس، واژه‌های هندی در شعر مولانا، انعکاس تفکرات مولانا در وعظ و ارشادات عارفان راداسوامی و جایگاه هند در عرفان شمس نوشته‌اند.

وی همچنین به انتشار خاطرات پروفسور امیرحسن عابدی از نیما یوشیج و محمد حسن شهریار و شاعران دیگر اشاره کرد و گفت: از این استاد، کتاب‌های تاریخی ارزنده‌ای به چاپ رسیده است و مرکز تحقیقات زبان فارسی در هند نیز قصد دارد کتاب "تاج‌المآثر" از تازه‌ترین تصحیحات وی را به زبان فارسی منتشر کند.

این شاعر گفت: شماره بعدی این فصلنامه را به بیدل دهلوی اختصاص داده‌ایم و برای آن نیز مقالات زیادی از استادان و دانشمندان هندی درباره بیدل جمع آوری کرده‌ایم.

وی ماهنامه قند پارسی را از جمله نشریات پرمخاطب در هند عنوان کرد و گفت: این نشریه در میان استادان زبان فارسی هند مخاطبان زیادی پیدا کرده است.

شماره جدید این نشریه به کوشش مرکز تحقیقات زبان فارسی در 420 صفحه در هند منتشر شده است.