خمین- خطیب جمعه خمین گفت: نیازمند بازشناسی چهره حضرت فاطمه (س) در جنگ تمدنی هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید قاسم میرصادقی در خطبه‌های نماز جمعه خمین با اشاره به سالروز ۹ دی، اظهار کرد: نهم دی ماه، دوست را از دشمن جدا کرد و این روز نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است.

امام جمعه خمین اظهار کرد: روز نهم دی ماه حضور مردم در صحنه یوم الله دیگری را رقم زد و این روز، تقابل ملت صاحب ایران و انقلاب و وفادار به آرمانهای انقلاب به مخالفان خدایی بود.

حجت الاسلام میرصادقی با اشاره به چهارمین سالگرد شهادت شهید سلیمانی، افزود: مقاومت مردم غزه، آماده باش سایر جبهه‌های مقاومت و موفقیت‌های یمن نتیجه شهادت و خون پاک این شهید والا مقام است.

وی با تاکید بر اینکه داغ سردار سلیمانی در دل‌های ما تازه است، گفت: به فرموده مقام معظم رهبری و تمام فرماندهان جمهوری اسلامی دشمن باید منتظر انتقام سخت این شهید باشد.

امام جمعه خمین با اشاره به شهادت شهید سید رضی موسوی گفت: رژیم صهیونیستی به دنبال بردن نبرد با غزه به خارج از منطقه نبرد است و هر زمان در تنگنا قرار می‌گیرد، مقتدرترین کشور منطقه یعنی ایران را وارد این نبرد می‌کند.

حجت الاسلام میرصادقی خطاب به رژیم صهیونیستی گفت: این رژیم کودک کش بداند که در مقابل این جنایت‌های وحشیانه تاوان سختی خواهد پرداخت.

حجت الاسلام میرصادقی ادامه داد: نشانه بزرگ این دوران این است که ندای توحید و دین باوری و گرایش به خدا از تمام دنیا بلند است و ایدئولوژی‌های دنیوی پاسخگوی فکر و ذهن مردم نیست.

امام جمعه خمین در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک سالروز ولادت حضرت زهرا (س) و روز زن گفت: این بانوی بزرگوار الگوی تمام عیار مردان و زنان تمام دوران‌ها در معرفت، همسرداری، تربیت فرزند، جهاد، شهادت هستند و از تمام امتیازهای امام معصوم برخوردار هستند.

حجت الاسلام میرصادقی ادامه داد: نگاه الهی به زن و تکریم جایگاه بانوان گفتمان انقلاب اسلامی است و مقام معظم رهبری به‌عنوان گفتمان پرداز انقلاب اسلامی برترین نگاه را به زنان دارد.

وی بیان کرد: در جنگ تمدنی، نیاز به بازشناسی چهره حضرت فاطمه (س) بسیار احساس می‌شود.

حجت الاسلام میرصادقی با اشاره به اینکه خمین زادگاه حضرت امام خمینی (ره) است، اضافه کرد: همزمان با سالروز ولادت امام راحل هفته فرهنگی خمین به منظور معرفی این شهر و اندیشه‌های امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به ارتحال آیت الله مصباح یزدی گفت: ایشان عمار انقلاب اسلامی بود و در دوران پیروزی انقلاب اسلامی مجاهدت‌های بسیاری داشت.