مشهد- عملیات اجرایی ساخت چهارمین مجتمع پتروشیمی پلیمری کشور با حضور معاون وزیر نفت در شهرک صنعتی شماره ۲ تربت‌حیدریه آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، با حضور معاون وزیر نفت عملیات ساخت بزرگترین مجتمع پتروشیمی شرق کشور در تربت حیدریه همزمان با روز «صنعت پتروشیمی ایران» و در شصتمین سالگرد تاسیس نخستین شرکت ملی پتروشیمی آغاز شده است.

حمایت شرکت ملی صنایع پتروشیمی از فعالان حوزه تکمیل زنجیره پتروشیمی

مرتضی شاه‌میرزایی، معاون وزیر نفت در این مراسم اظهار کرد: راهبرد وزارت نفت در دولت سیزدهم، تمرکز بر روی تولید محصولات با ارزش افزوده بالا و به تبع آن توسعه و تقویت صادرات با همه دنیا و در عین حال تامین نیاز داخلی است.

معاون وزیر نفت افزود: گواه این ادعا آن است که در آینده نزدیک تنها همین مجتمع پتروشیمی تربت‌حیدریه قادر خواهد بود نیاز همسایگان شرقی و شمالی را تامین سازد.

وی در ادامه به تحولات حوزه نفت کشور از فردای پیروزی انقلاب اسلامی اشاره و اظهار کرد: در حالی که سال ۱۳۵۷ میزان تولید محصولات پتروشیمی ما تنها یک و نیم میلیون تن در سال بود، اکنون به برکت پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی این رقم با تکیه بر توان داخلی به ۹۵ میلیون تن در سال یعنی بیش از ۶۰ برابر رسیده است.

شاه‌میرزایی گفت: مجتمع پتروشیمی تربت‌حیدریه توسط نخبگان استان و به صورت بومی طراحی شده و محصول آن‌ به تعبیری «پلاستیک همه کاره» است و با تغییرات اندکی که ایجاد می‌شود می‌توان شاهد تنوع محصولات در آن بود.

معاون وزیر نفت با اشاره به اینکه شرکت ملی صنایع پتروشیمی از کسانی که در حوزه تکمیل زنجیره پتروشیمی فعالیت ‌کنند حمایت خواهد کرد، افزود: وزارت نفت در سال‌های اخیر روی تولید محصولات دانش‌بنیان با ارزش افزوده بالا متمرکز شده است.