یک کارشناس حوزه نظامی تاکید کرد که دستاوردهای میدانی نیروهای قسام در انهدام تجهیزات نظامیان صهیونیست بی سابقه بوده و شبیه فیلم‌های هالیوودی است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، سرلشکر «فایز الدویری» کارشناس حوزه نظامی تاکید کرد: امروزه شاهد تعدد تصاویر و کلیپ‌های مربوط به تانک‌های ارتش رژیم صهیونیستی هستیم که از سوی نیروهای مقاومت هدف قرار گرفته اند.

وی در ادامه افزود: تصاویری که شبکه الجزیره از درگیری‌های نیروهای گردان‌های قسام با عناصر اشغالگر رژیم صهیونیستی منتشر کرده شبیه فیلم‌های علمی تخیلی بود.

شبکه الجزیره روز گذشته تصاویر درگیری و نبرد منحصربه فرد نیروهای فلسطینی را در منطقه‌های الدرج و التفاح واقع در شرق شهر غزه با عناصر اشغالگر منتشر کرد که در آن نیروهای فلسطینی از مسافت صفر عناصر صهیونیست و تجهیزات آن‌ها را هدف قرار می‌دادند.

الدویری با اشاره به این درگیری‌ها تاکید کرد: درسی که عملیات طوفان الاقصی داد الهام بخش بسیاری از ارتش‌های جهان خواهد بود و برخی از این ارتش‌ها عملاً شروع به استفاده از این درس کرده اند.

وی افزود: ارتش کره جنوبی دستور شبیه سازی تحولات عملیات طوفان الاقصی را داده چرا که نگران وقوع این عملیات از سوی کره شمالی است.

الدویری اضافه کرد: روز گذشته نیروهای قسام از انهدام ۷۲ عدد از تجهیزات نظامیان صهیونیست در الدرج و التفاح خبر دادند. تصاویری که نیروهای قسام منتشر کرده اند در تاریخ جنگ‌ها بی سابقه است. در این تصاویر و کلیپ‌ها تعدادی از جوانان با سلاح‌های معمولی جدیدترین تانک‌های موجود در جهان را از مسافت صفر منهدم می‌کنند.

گردان‌های قسام طی ۲ روز گذشته اعلام کرد که توانسته ۲۳ خودروی زرهی نظامیان صهیونیست را به صورت کلی و یا جزیی منهدم کند.

روز جمعه نیروهای مقاومت گردان‌های قسام موفق به کشتن و زخمی کردن ۹ افسر و نظامی اسرائیلی، یک مورد هدف قرار دادن اتاق فرماندهی و نیروها و ادوات جنگی دشمن، دو مورد هدف قرار دادن خانه‌ها و نیروهای دشمن با راکت‌های ضدنفر، یک مورد سرنگون کردن یک فروند پهباد اشغالگران از نوع Skylark-۲، پنج مورد درگیری شدید با نیروهای اشغالگر و چهار مورد هدف قرار دادن نیروهای صهیونیست با بمب‌های ضدنفر شدند.