مراسم چهارمین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی با عنوان «سلیمان عشق» در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، همزمان با ایام سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، برنامه «سلیمان عشق» از ۸ تا ۱۴ دی در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد برگزار می‌شود.

مراسم «مقاومت در آئینه ادبیات و دیپلماسی» سه‌شنبه ۱۲ دی با سخنرانی حمیدرضا آصفی سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه ایران و سید عباس عراقچی معاون سیاسی سابق وزیر امور خارجه ایران در خانه شعر و ادبیات برگزار می‌شود. همچنین همزمان با ولادت حضرت فاطمه زهرا (س)، بزرگداشت روز زن و تقدیر از مادران دارای فرزند توان یاب با عنوان «جان جهان» در بوستان بهشت مادران و کوشک باغ هنر برگزار می‌شود.

همزمان با ۱۳ دی، سالروز شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی است که پل طبیعت به رنگ قرمز درآمده و بزرگترین پرچم جمهوری اسلامی ایران در بوستان طالقانی به حالت نیم افراشته در می‌آید. نمایش سازه طوفان الاقصی در بوستان آب و آتش با تصاویری از حاج قاسم سلیمانی و موضوع مقاومت از ۸ تا ۱۴ دی از دیگر برنامه‌های «سلیمان عشق» است.

در همین‌زمینه تئاتر سرباز وطن ۱۵ دی از ساعت ۱۵ در بوستان آب و آتش به نمایش در می‌آید. همچنین چند سرود روزهای ۱۳ و ۱۴ دی از ساعت ۱۶ مقابل سازه عروج، قطعاتی با موضوع مقاومت و حاج قاسم اجرا می‌شود.

تورهای گردشگری رایگان ویژه فرزندان و خانواده شهدای مدافع حرم و مقاومت نیز از تاریخ ۸ تا ۱۴ دی در اراضی عباس‌آباد برپا می‌شوند. در این‌برنامه‌ها، هفت‌ گفت‌وگوی ویدئویی با چهره‌های ادبی و سینمایی درباره سردار سلیمانی در خانه شعر و ادبیات بازتولید و منتشر می‌شود. برنامه بعدی هم برگزاری کارگاه آموزشی و نمایشگاه هنرمندان بسیجی در کوشک باغ هنر با موضوع مقاومت از تاریخ ۱۱ تا ۱۴ دی است.

بازپیرایی و اصلاح سازه عروج از دیگر اقداماتی است که به مناسبت سالروز شهادت سردار قاسم سلیمانی در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد انجام می‌شود.