شیراز - معاون صنایع عمومی وزارت صمت پیشرفت سهم صنایع کشور در اشتغالزایی را نتیجه تلاش صنعتگران دانست و گفت: با تلاش جامعه صنعتی برای نخستین بار ۴۱درصد از سهم اشتغال کشور به صنعت اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی برادران در سفر یک روزه خود و هیأت همراهش به استان فارس ظهر شنبه در حاشیه بازدید از واحدهای صنعتی فارس با مثبت ارزیابی کردن روند توسعه صنایع استان گفت: پیشرفت جایگاه اشتغالزایی صنایع در کل کشور توسط رئیس دولت در حال پیگیری بوده است و امیدواریم ثمرات آن را خانواده‌ها ببینند.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت وضعیت اشتغالزایی صنایع کشور را در ماه‌های اخیر مثبت ارزیابی کرد و با بیان اینکه صنعت کشور توانسته سهمی نزدیک به ۴۱ درصد از اشتغال کشور را کسب کند گفت: در پی بهبود وضعیت صنایع کشور هستیم.

برادران گفت: در ۹ ماه اول سال جاری ۳۷۰ هزار شغل جدید و خالص به همت جامعه صنعتی کشور ایجاد شده و اشتغالزایی در صنایع کشور به ۸ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر رسیده که حدود ۴۱ درصد اشتغالزایی کل کشور را شامل می‌شود.

بازدید از واحدهای مختلف صنعتی استان فارس و جویا شدن مشکلات آنها و نشست تخصصی با فعالان صنعتی استان فارس از دیگر برنامه‌های معاون صنایع عمومی وزارت صمت در سفر به فارس بود.