شیراز - شهردار شیراز گفت: در کلیه گالری‌ها، مترو و فضاهایی که متعلق به شهرداری است، ارایه و نمایش آثار جشنواره کودکان غزه باید در دستور کار باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد حسن اسدی در مراسم اختتامیه جشنواره و افتتاحیه نمایشگاه آثار هنرمندان کاریکاتوریست ۳۳ کشور جهان با موضوع کودکان غزه اظهار کرد: این جشنواره با توجه به موضوع آن جهات مختلفی داشت زیرا در عصری که همه صحبت از حقوق بشر و صلح می‌کنند اما در یک گوشه از جهان بیش از یک ماه است که ۲۸ هزار نفر از مردم بی گناه به خاک و خون کشیده می‌شوند و در این میان کودکان بیشترین آسیب را می‌بینند.

شهردار کلان شهر شیراز تصریح کرد: در زمانی که مناطق مسکونی با بمب افکن‌ها ویران می‌شود هر آزاده‌ای می‌تواند قضاوت کند که این اقدام یک فاجعه است اما در عصر کنونی که صحبت از صلح، آرامش و انسان دوستی می‌شود چنین اتفاق ناگواری رخ می‌دهد.

اسدی ادامه داد: در این راستا حوزه معاونت فرهنگی شهرداری شیراز در حمایت از مردم و به ویژه کودکان مظلوم، بی دفاع و بی‌پناه غزه با برگزاری چنین رویدادی پیش قدم شد.

وی به آثار ارسال شده به دبیرخانه این جشنواره اشاره و اظهار کرد: از ۳۳ کشور آثار مختلفی با موضوع اعلام شده به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و با توجه به اینکه اجرای این رویداد بسیار پر مشقت بود، اما امروز شاهد افتتاحیه نمایشگاه آثار هستیم.

شهردار شیراز خطاب به رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شیراز گفت: در کلیه گالری‌ها، مترو و فضاهایی که متعلق به شهرداری است، ارائه و نمایش آثار جشنواره باید در دستور کار باشد.

اسدی با تاکید بر اینکه امروز زبان هنر بسیار زبان تأثیر گذاری است به برگزاری رویداد دومین کنگره سرداران و امیران و شهدا در آبان سال آینده اشاره کرد و افزود: بنا به تاکید مقام معظم رهبری مهم‌ترین موضوعی که در این کنگره مد نظر است استفاده از زبان هنر در بخش‌های مختلف همچون فیلم و کتاب است.

وی تاکید کرد: آثاری که در این کنگره ارائه می‌شود باید متعدد، جذاب و در خصوص همه اقشار باشد.