کرمان- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: با بررسی‌های انجام شده تصمیم بر این شد که نمایشگاه قرآن خلاق ‌تر برگزار و از برگزاری به شیوه‌ گذشته پرهیز شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن روحی صبح دوشنبه در بازدید از مجمع قاریان و حافظان قرآن کرمان اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در خصوص حفظ قرآن و لزوم برنامه‌ریزی دقیق در این حوزه تأکید کرده اند.

وی با اشاره به اینکه بخشی از فعالیت‌ها مربوط به آثار تبلیغی- ترویجی در حوزه حفظ قرآن است، افزود: یکی از برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت از اینگونه تولیدات است.

روحی تصریح کرد: یکی دیگر از تأکیدات رهبر معظم انقلاب برپایی کرسی‌های تلاوت قرآن است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تاکید کرد: متأسفانه در استان کرمان آنگونه که باید این کرسی‌ها برگزار نمی‌شود و رنگ و بوی گذشته را ندارد.

روحی گفت: می‌توان با هماهنگی بعضی از مساجد و قاریان استانی، برای عمل به فرمایش مقام معظم رهبری کار کنیم و کرسی‌های تلاوت قرآن را در استان رونق دهیم و ارشاد آماده همکاری در این حوزه است.

وی پیشنهاد کرد: می‌توان با همکاری نهادها، مؤسسات و فعالان قرآنی در ابتدای هر ماه قمری یک کرسی تلاوت قرآن به عنوان برنامه‌ای عمومی و ثابت در کرمان برپا کرد.

روحی افزود: مساجدی که در آنها جلسات قرآن کریم حرمت و اولویت داشته، این برنامه آنها ماندگار شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در ادامه تأکید کرد: برنامه‌های قرآنی در مراسم‌های مختلف باید اولویت داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: با همکاری مؤسسات قرآنی می‌توان فضای قرآنی را بین خانواده‌ها و در جامعه گسترش داد زیرا ما نیازمند به قرآن هستیم.

روحی همچنین به برپایی نمایشگاه قرآن نیز اشاره کرد و گفت: با بررسی‌های انجام شده تصمیم بر این شد تا نمایشگاه قرآن خلاق‌تر برگزار و از برگزاری به شیوه گذشته پرهیز شود.

وی افزود: قرار است نمایشگاه قرآن محله محور باشد تا هم هزینه‌ها کاهش یابد و هم به هدف مورد نظر برسیم و در این راستا آماده شنیدن نظرات دغدغه‌مندان هستیم.

روحی تصریح کرد: ضرورت دارد برنامه‌ریزی در راستای ارتقای قاریان استان کرمان برای حضور و درخشش آنها در مسابقات ملی و بین‌المللی انجام شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: برای تربیت قاریان نوجوان استان باید از حضور اساتید مجرب بهره گرفت.

وی با بیان اینکه نیازمند استفاده از توانمندی متخصصان حوزه قرآن هستیم، افزود: مجموعه‌های قرآنی می‌توانند براساس اولویت‌های قرآنی استان برنامه‌ریزی کنند.

روحی یادآور شد: بر اساس بررسی‌های انجام شده حدود ۷۵۰ نفر از فعالان قرآنی استان عضو صندوق اعتباری هنر هستند.

وی افزود: با توجه به گستردگی صندوق آمار خوبی است اما راه بسته نیست و فعالان قرآنی دیگر نیز می‌توانند عضو صندوق اعتباری هنر شده و از مزایای آن بهره‌مند شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان سپس بیان کرد: مجمع قاریان و حافظان قرآن کرمان در آموزش قرآن دارای سابقه خوبی است.

وی ادامه داد: خدمت در راه قرآن را وظیفه دانسته و به آن افتخار می‌کنیم و اگر کمکی برای رشد فعالیت‌های قرآنی مجمع لازم باشد همکاری خواهیم کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تاکید کرد: کسانی که در راه قرآن و برای ترویج آن کار می‌کنند، مزدشان را از خداوند می‌گیرند.

روحی در پایان گفت: نقاط قوت و ضعف مسائل قرآنی استان احصاء شده است و علاقه‌مندیم از وجود افراد متخصص قرآنی استفاده و موضوعات قرآنی را جدی‌تر دنبال کنیم.