همدان-رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان گفت: شهرداری به تنهایی قادر به ساماندهی معتادان متجاهر و متکدیان نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اکبر نظری صبح دوشنبه در کمیسیون خدمات شهری، زیست محیطی و بهداشت شورا، افزود: ساماندهی و جمع آوری متکدیان، کودکان کار و معتادان متجاهر تنها وظیفه مدیریت شهری نیست اما متأسفانه شهرداری به تنهایی وظیفه نهادهای دیگر را انجام می‌دهد.

نظری با یادآوری اینکه علیرغم تمام تلاش‌ها، شاهد استمرار حضور معتادان متجاهر در نقاط مختلف شهر هستیم، گفت: علیرغم اقدامات انجام شده، روزانه شاهد افزایش تعداد حضور معتادان متجاهر در شهر هستیم که متأسفانه به دلیل نبود مدیریت یکپارچه و واحد شهری بحث ساماندهی این افراد به معضلی جدی برای مدیریت شهری تبدیل شده است.

وی با انتقاد از اینکه جمع آوری و ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی، کودکان کار، متکدیان و معتادان متجاهر وظیفه نیروی انتظامی و سازمان بهزیستی با مشارکت شهرداری است، گفت: متأسفانه ضعف عملکرد در این بخش آشکار است.

نظری گفت: در قانون برای ساماندهی معتادان متجاهر صراحتاً اعلام شده است که از طریق وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی (سازمان بهزیستی) و با همکاری شهرداری‌ها نسبت به بهره‌برداری و تکمیل مراکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان متجاهر و بی‌خانمان و راه اندازی مراکز جامع توانمندسازی و صیانت اجتماعی برای معتادان بهبود یافته در استان‌ها با رعایت احکام ماده ۷۷ این قانون اقدام شود.

وی با بیان اینکه در بودجه سال جاری شهرداری حدود یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای ساماندهی معتادین متجاهر تخصیص یافت، ادامه داد: علی رغم این، شهرداری در این زمینه تنهاست و به تنهایی هم هزینه می‌کند، هم مکان برای ساماندهی (گرمخانه) می‌دهد و هم در امر جمع آوری اقداماتی را انجام می‌دهد که همه این اقدامات یک سویه شده است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان در ادامه با تاکید بر ساخت گرمخانه استاندارد در مکان مناسب اظهار داشت: لازم است برای تحقق این امر جانمایی مناسبی صورت گرفته و اجرای پروژه تسریع یابد.