اراک- سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: ۴ اثر برتر هنرمندان این استان به مرحله دوم هفتمین دوسالانه ملی خوشنویسی ایران ارسال شد.

حسین محمودی فر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در نشستی با حضور نماینده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، نماینده انجمن خوشنویسان اراک و برگزیدگان مرحله اول، هنرمندان خوشنویسی به صورت حضوری با هم به رقابت پرداختند و در نهایت تعداد ۴ نسخه از آثار هنرمندان جهت شرکت در هفتمین دوسالانه ملی خوشنویسی کشور، انتخاب و به دبیرخانه دوسالانه ارسال شد.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی افزود: ایجاد بستری مناسب برای عرضه و ارائه ظرفیت‌ها و قابلیت‌های ارزشمند هنر خوشنویسی استان و زمینه‌سازی رشد و بالندگی هنرمندان جوان و مستعد خوشنویسی بخشی از اهداف و رویکردهای دوسالانه ملی خوشنویسی کشور است.

وی بیان کرد: در مرحله اول این دوسالانه که به صورت غیر حضوری برگزار شد، ۴ تن از هنرمندان توانمند استان مرکزی به نام‌های مهدی سهل آبادی، زهرا عظیمی، مهری خان محمدی و فاطمه کرمی برگزیده و به مرحله حضوری راه یافتند.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: اختتامیه هفتمین دوسالانه ملی خوشنویسی ایران یادبود استاد برجسته خط نسخ علاءالدین تبربزی، همزمان با سالروز ولادت حضرت زهرا (س) در قزوین، پایتخت خوشنویسی کشور برگزار می‌شود.