یزد- مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد گفت: از ۳۶ بحران طبیعی که در کشور رخ می‌دهد، ۱۶ مورد استان یزد را نیز در معرض تهدید قرار داده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی ملک زاده در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد به مناسبت هفته کاهش آثار بلایای طبیعی با اشاره به اینکه دستگاه‌ها مسئولیت هایی در حوزه مدیریت بحران دارند، اظهار کرد: ایجاد هماهنگی میان دستگاه ها در زمان بروز بحران ها یکی از وظایف اصلی مدیریت بحران استانداری به شمار می رود.

وی با بیان اینکه کشور ایران و استان یزد به دلیل موقعیت جغرافیایی با بحران‌های بسیاری دست و پنجه نرم می کنند، عنوان کرد: استان یزد در تمام فصول سال با تهدیدات و مخاطرات طبیعی مواجه است.

ملک زاده یادآور شد: از ۳۶ بحرانی که در کشور وجود دارد، ۱۷ مورد استان را تهدید می کند و خشکسالی مهمترین بحران استان یزد به شمار می رود.

وی، سیل، زلزله، گرد و غبار، سرمازدگی، فرونشست و … را در رتبه های بعدی برشمرد و افزود: سالانه بیش از ۶۰۰ زلزله در استان یزد ثبت می شود که عمده این زلزله ها مربوط به شهرستانهای بافق و بهاباد است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد ادامه داد: استان یزد دو گسل بزرگ و اصلی دارد که یکی از این گسل‌ها در منطقه بافق و بهاباد فعال است و گسل دیگر در منطقه مهریز در حال ذخیره انرژی است.

وی تصریح کرد: همواره باید آمادگی لازم در برابر زلزله در استان یزد وجود داشته باشد و اقدامات پیشگیرانه در این زمینه انجام شود.