اردبیل- مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری اردبیل گفت: تحقق اشتغال زایی بر مدار بوم‌گردی می‌تواند گره گشای گام‌های اقتصادی استان اردبیل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، شاهپور آذروند ظهر سه‌شنبه در جلسه هماهنگی نخستین سمینار آموزشی ملی ارتقا سطح کیفی سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های گردشگری با بیان اینکه بوم گردی صنعتی سبز و نوپا است، اظهار کرد: با توجه به دیده شدن توسعه چرخه اقتصاد روستایی بر محور بوم گردی، تحقق اشتغال‌زایی بر این مدار می‌تواند گره‌گشای گام‌های اقتصادی شود.

وی با اشاره به اینکه دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری حامی سرمایه گذاران در زمینه توسعه صنعت گردشگری، بوم گردی و اشتغال زایی است، افزود: ایجاد اقامتگاه‌های بوم گردی و استفاده از ظرفیت‌های روستایی می‌تواند در ایجاد اشتغال، مهاجرت معکوس و احیا فرهنگ و سنت‌های گذشته تأثیر گذار باشد.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری اردبیل با تاکید بر ارتقا سطح کیفی گردشگری با کمک از بومگردی‌های استان اردبیل ادامه داد: سمینار ارتقا سطح کیفی گردشگری با هدف افزایش آگاهی و دانش سرمایه‌گذاران اواخر دی ماه در بومگردی‌های اردبیل برگزار می‌شود.

حسن محمدی ادیب، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با بیان اینکه اقامتگاه‌های بوم‌گردی از اهمیت ویژه‌ای در گردشگری حال حاضر کشورمان برخوردار هستند، گفت: این سمینار با توجه به اهمیت بومگردی‌ها و با هدف ارائه آموزش‌ها و انتقال تجربیات توسط اساتید و فعالان حوزه اقامتگاه‌های بوم‌گردی برگزار می‌شود.