بندرعباس - مدیرمنابع آب شهرستان‌های جاسک و بشاگرد گفت: در راستای پیشگیری و مدیریت بحران در مراکز جمعیتی، ۱۹ کیلومتر از مناطق حاشیه رودخانه های شهرستان جاسک ساماندهی و لایروبی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس علی‌زاده بیان داشت: در راستای اجرای تکالیف قانونی و مصوبات ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان جاسک، امور منابع آب این شهرستان از محل تعهدات شرکت‌های بهره بردار مصالح رودخانه‌ای نسبت به لایروبی رودخانه‌ها و ایجاد خاکریز حفاظتی در حاشیه مراکز جمعیتی دارای اولویت اقدام کرد.

وی بیان کرد: اقدامات صورت گرفته در این طرح‌ها از هیچگونه اعتباری از محل ستاد بحران استان بهره‌مند نبوده و کلیه اقدامات انجام شده از حداکثر ظرفیت تعهدات بهره برداران است و ضرورت دارد جهت تکمیل عملیات مذکور در سایر روستاهای دارای اولویت، بودجه لازم تخصیص یابد.

مدیرمنابع آب شهرستان‌های جاسک و بشاگرد با اشاره به اینکه اقدامات صورت گرفته در این طرح‌ها در ۹ روستا صورت گرفته، توضیح داد: طول عملیات ساماندهی در روستاهای شمشی، کنارو، گوهرت مجموعاً ۵ کیلومتر و روستای زهریکار ۳ کیلومتر است که کار ساماندهی آنها به صورت کامل انجام شده است.

علیزاده تصریح کرد: عملیات ساماندهی و لایروبی رودخانه در روستاهای کنتکی و سی پادغ در حاشیه رودخانه گابریک به طول ۴ کیلومتر، روستاهای خشکیزو و نگر پایین به طول مجموع ۵ کیلومتر و روستای هنگستان در حاشیه رودخانه جگین به طول ۲ کیلومتر نیز به صورت مستمر در حال انجام است و بزودی کار آنها نیز با همراهی شرکت‌های بهره بردار نهایی خواهد شد.