قم - خبرگزاری مهر: مدیر انتشارات بوستان کتاب گفت: ‌در هر هفته 9 کتاب جدید در بوستان کتاب قم منتشر می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر در قم، حجت الاسلام سید محمد کاظم شمس قبل از ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران گفت:‌ در گذشته سالانه 200 عنوان کتاب در بوستان کتاب قم به چاپ می‌رسید که طبق سیاست‌های اتخاذ شده این رقم در سال جاری به 450 عنوان کتاب در موضوعات مختلف رسید.

وی در ادامه با اشاره به اتخاذ سیاست عدم وابستگی به کاغذ دولتی توسط بوستان کتاب در سال گذشته اظهار داشت: طبق این تصمیم تعداد کتب منتشر شده این انتشارات در سال گذشته با رشد 50 درصدی به 325 عنوان کتاب رسیده است.

شمس افزود: انتشارات بوستان کتاب با پیگیری‌ها و حمایت‌های فراوان از نویسندگان در هر هفته 9 کتاب جدید را منتشر و وارد مراکز عرضه کتاب می‌نماید.

مدیر انتشارات بوستان کتاب با اشاره به عنوان ناشر برگزیده سال دانشجویی و ناشر برگزیده جشواره کتاب و خانواده گفت: این انتشارات تاکنون توانسته است در 22 نوبت گذشته به‌عنوان ناشر برگزیده انتخاب شود که پنج نوبت آن کشوری، هفت نوبت ناشر برتر حوزوی و چهار نوبت ناشر برگزیده کتاب سال دانشجویی بوده است.

حجت الاسلام شمس افزود: تاکنون 165 عنوان از کتاب‌های انتشارات بوستان کتاب در جشنواره‌های مختلف به‌عنوان کتب برگزیده انتخاب شده است.

وی در ادامه گفت: بوستان کتاب هم‌اکنون 25 سال است که فعالیت می‌کند که در این سال‌ها هزار و 500 عنوان کتاب چاپ اول توسط این انتشارات منتشر شده است که با در نظر گرفتن کتب چاپ مجدد، این رقم به سه هزار و 200 عنوان خواهد رسید.

حجت الاسلام شمس در پایان با بیان اینکه کتب منتشر شده توسط بوستان کتاب شامل بخش‌های تخصصی، عمومی، کودک و نوجوان می‌باشد گفت:‌از میان کتب منتشر شده 740 عنوان تخصصی، 614 عنوان عمومی و 210 عنوان مربوط به کودک و نوجوان است.