ساری- مدیرکل زندان های مازندران گفت: در حال حاضر ۲۶۲ زندانی و مددجو در استان با احکام مربوط به پابندهای الکترونیکی مراقبت و کنترل می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی استادی ظهر پنجشنبه در جلسه مراقبت‌های الکترونیکی در دادگستری مازندران گفت: در سند تحول قضائی، بحث هوشمندسازی در تمام زوایا مورد توجه ویژه قرارگرفته و استفاده از سیستم‌های نوین در مجموعه دادگستری و سازمان زندان‌ها پیش بینی شده است.

استادی افزود: از زمان بکارگیری پابندهای الکترونیکی در سال ۹۸ تاکنون، یکهزار و ۵۴۵ نفر در مازندران از احکام مربوط به پابندهای الکترونیکی بهره مند شدند و در حال حاضر نیز ۲۶۲ نفر در استان از این امکان استفاده می‌کنند.

در ادامه این مراسم از قضات منتخب در حوزه صدور احکام مرتبط با پابندهای الکترونیک و کارکنان ساعی مرکز مراقبت الکترونیک اداره کل زندان‌های مازندران تقدیر به عمل آمد.

تبیین سیاست‌ها، مأموریت‌های سازمانی و ضرورت توسعه پابند الکترونیکی برای کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها توسط اکبرپور، مدیرکل دفتر ساماندهی مراکز نیمه آزادی و نظارت الکترونیکی و بهره مندی از دیدگاه‌ها و نظرات قضائی در خصوص استفاده از پابند الکترونیکی با حضور براری، معاون قضائی رئیس کل دادگستری استان مازندران از دیگر بخش‌های این مراسم بود.