رشت- مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به صدور هشدار سطح زرد هواشناسی در استان گفت: با توجه به وزش باد جنوبی احتمال آسیب به سازه های سست، سقوط اجسام و وقوع آتش سوزی دور از انتظار نیست.

محمد دادرس در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین الگوهای هواشناسی در گیلان اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده استقرار جوی غالباً پایدار و فعالیت تناوبی جریانات جنوبی تا فردا در منطقه است.

وی افزود: طی این مدت آسمان صاف تا نیمه ابری، وزش باد جنوبی به ویژه از بعد از ظهر فردا جمعه و در ارتفاعات و دامنه‌ها خیلی شدید و در پاره‌ای نواحی ساحلی و جلگه‌ای پدیده مه یا مه آلود شدن هوا پیش بینی می‌شود.

دادرس با اشاره به نفوذ سامانه بارشی از اواخر وقت فردا در استان خبر داد و اضافه کرد: با شمالی شدن جریانات، شرایط برای ابرناکی و مه آلود شدن هوا، کاهش دما، وزش باد شمالی، بعضی ساعات بارندگی مورد انتظار است.

وی با اشاره به اینکه طی این مدت احتمال رعد و برق و تگرگ و در ارتفاعات بارش به صورت برف است، ادامه داد: از اواخر وقت شنبه با خروج سامانه بارشی، کاهش ابر و طی این مدت یخبندان پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی گیلان از صدور هشدار سطح زرد هواشناسی در استان خبر داد و گفت: با توجه به وزش باد جنوبی احتمال آسیب به سازه‌های سست، سقوط اجسام و وقوع آتش سوزی دور از انتظار نیست.