زنجان-معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با بیان اینکه بانوان اگر بخواهند می‌توانند تحول ایجاد کنند، گفت: بانوان برای حل مشکلات مناطق حاشیه‌ نشین پای کار بیایند. 

به گزارش خبرنگار مهر، انسیه خزعلی ظهر جمعه با حضور در مناطق حاشیه‌ای و دیدار با گروهی از بانوان در کوی وحدت زنجان و اطلاع از دغدغه‌های بانوان اظهار کرد: تلاش می‌کنیم مطالبات را گوش به مسئولان مربوطه برسانیم تا بودجه و اعتباراتی برای این منطقه تخصیص داده شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات بیان شده مربوط به دستگاه‌های مختلف است، عنوان کرد: مشکلات بیان شده را به وزارتخانه‌های مرتبط ارسال می‌کنم و تا حدی که امکان داشته باشد سعی می‌کنیم تا از اعتبارات سفرهای استانی بخشی از مشکلات حل شود.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور به حضور بانوان و استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای حل مشکلات مناطق حاشیه‌ای تأکید کرد و گفت: بانوان اگر بخواهند می‌توانند تحول ایجاد کنند و در کشور همواره شاهد تحول‌آفرینی بانوان در عرصه‌های مهم و حساس بودیم.

وی با بیان اینکه دولت نیز باید پشتیبانی، حمایت و ارائه تسهیلات را فراهم سازد، تصریح کرد: نیازها و مطالبات مردم کوی وحدت در دولت مطرح می‌شود.

کوی وحدت، یکی از سکونتگاه‌های غیررسمی شهر زنجان است که در قسمت جنوبی شهر واقع شده و بالغ بز ۸۵۰ نفر جمعیت آن را تشکیل می‌دهد، با توجه به قرارگیری این منطقه در بخش جنوبی شهر، مردم آن محروم از برخی امکانات هستند.

طبق اعلام دبیر قرارگاه گروه نسل سلمان، کوی وحدت ۲۵۷ خانواده دارد، تعداد کل جمعیت آن ۸۳۱ نفر است که ۳۹۸ نفر آن بانوان هستند و ۳۳ نفر بانوی سرپرست خانواده دارد.

مشکلات اقتصادی، کارهای سخت بانوان همچون کشاورزی، تجهیز خانه وقف شده در جهت تبدیل به درمانگاه و بهره‌برداری مردم، نبود بوستان و پارک و فضای تفریحی برای کودکان و نوجوانان، مشکل ساخت و سازها، نبود امکانات، نبود خانه بهداشت، مشکلات مربوط به مدرسه و..... بخشی از مشکلات بیان شده توسط بانوان کوی وحدت است.