کتاب «عقل و اصالت آگاهی در اندیشه ابراهیمی دینانی» نوشته معصومه قربانی اندره‌سی توسط انتشارات «نور اشراق» منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «عقل و اصالت آگاهی در اندیشه ابراهیمی دینانی» نوشته معصومه قربانی اندره‌سی توسط انتشارات «نور اشراق» منتشر شد.

این کتاب شامل ۹ بخش است که عناوین آن عبارتست از: چیستی عقل و ویژگی آن، علم و آگاهی و ارتباط آن با ذهن، «من» و جز «من» و رابطه آن با علم و آگاهی، رابطه زمان و تعقل، انسان و جهان و رابطه آن با عقل، اختیار و رابطه آن با عقل، تعریف فلسفه و نسبت آن با انسان و تفکر، جایگاه عرفان و رابطه آن با عقل، عقل و عشق، جایگاه کلام در اندیشه دینانی، جریان عقل و نقل، تفسیر دینانی از دیدگاه اندیشمندان در باب عقل.

نویسنده در بخشی از کتاب آورده است: دینانی فیلسوفی است که به عنوان سالک راه حقیقت، فهم خود را به راستی و اراده خویش به سمت حقیقت پیش برده است و با نیروی اراده و فهم بر غریزه‌های خویش حاکم گشته است. این فیلسوف فرزانه از این توانایی برخوردار است که اندیشه‌ها را دوباره بیندیشد و به آنها طراوت و تازگی دوباره هدیه نماید و به توجیه درست اندیشه‌ها از طریق استدلال و برهان بپردازد و مردم زمان خود را نسبت به آنچه انجام می‌دهند آگاه سازد.

کتاب «عقل و اصالت آگاهی در اندیشه ابراهیمی دینانی» نوشته معصومه قربانی اندره‌سی در ۲۷۵ صفحه با قیمت ۲۵۰ هزار تومان توسط انتشارات نور اشراق منتشر شد.