همدان-مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: آب شرب همدان از نظر بهداشتی هیچگونه مشکلی نداشته و شهروندان با خیالی آسوده آب بنوشند.

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد بختیاری فر بعداز ظهر یکشنبه در بازدید خبرنگاران از آزمایشگاه مرکزی پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب شرکت آبفای استان همدان اظهار کرد: اقدام بزرگی که دولت سیزدهم در بحث آب انجام داد معضل بزرگ کمبود آب را بعد از ۱۷ سال در همدان حل کرد.

وی افزود: در حال حاضر حدود یک هزار و ۴۰۰ لیتر آب در ثانیه از سد تالوار به همدان منتقل می‌شود که باعث شد تنش آبی همدان حل شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به کیفیت آب شرب همدان گفت: همواره در تلاش بودم با مردم صادق باشم و برای پست و مقام چند روزه دروغی نگویم خود بنده در منزل هم دستگاه تصفیه آب ندارم و از همین آب شرب که در اختیار همه شهروندان است استفاده می‌کنم.

بختیاری فر خاطرنشان کرد: تفاوت طعم آب به ذائقه مردم همدان در سال‌های متمادی بازمی‌گردد سالیان سال آب شهر همدان از سد اکباتان تأمین شده و امروز منبع اصلی تأمین آب همدان تغییر کرده و طبیعتاً کیفیت این دو منبع آب با هم یکسان نخواهد بود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بیان اینکه حوزه آبریز سد تالوار با سد اکباتان تفاوت‌های زیادی دارد، بیان کرد: ساختار زمین‌شناسی سد اکباتان با دارا بودن سنگ‌های گرانیتی تصفیه طبیعی در آن صورت می‌گیرد و همین موضوع آب این منبع را گواراتر می‌کند.

وی افزود: اما حوزه سد تالوار ساختار زمین‌شناسی متفاوتی دارد و با تلاش‌هایی که صورت گرفته با تصویه‌ای که در تصفیه خانه شیخی‌جان صورت می‌گیرد آب استاندارد به دست مردم همدان می‌رسد.

بختیاری فر با اشاره به اختلاط منابع آبی گفت: ما برای اینکه به کیفیت آب مطلوب‌تری برسیم آب سد تالوار را با چاه‌های آب، رودخانه عباس آباد و رودخانه دره مرادبیگ و سایر منابع آبی اختلاط می‌کنیم.

وی افزود: این اطمینان را می‌دهیم که آب شرب هیچ مشکلی ندارد و با خیال آسوده مردم از این آب مصرف کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با نگرانی از کاهش محسوس نزولات آسمانی بیان کرد: تا به امروز ۳۸ درصد نسبت به بلند مدت کاهش بارندگی‌ها را داشته‌ایم که نگرانی‌های ما را بابت تنش آبی در تعدادی از روستاها و شهرهای استان را افزایش داده است.

بختیاری فر عنوان کرد: پیش‌بینی تنش آبی در ۱۵۰ روستا را می‌کنیم اما دو قرارداد با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) به ارزش ۵۰۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیارد برای آبرسانی به روستاها بسته شده است.