بیرجند- عضو ستاد اعتکاف کشور گفت: روایتگری اعتکاف نوعی جهاد تبیین است چرا که نشان دهنده موفقیت ما در عرصه فرهنگی محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدهادی صالح پرور صبح دوشنبه در همایش خادمان اعتکاف در خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت موضوع روایت اعتکاف و سایر موضوعات مهم فرهنگی اظهار کرد: باید این سوال را از خودمان بپرسیم که آیا اعتکاف سال گذشته روایت کردیم.

عضو ستاد اعتکاف کشور با تأکید بر اینکه اعتکاف سال گذشته یک رکورد و شگفتی محسوب می‌شد، گفت: اما آیا توانستیم به همان میزان روایتی از این موضوع داشته باشیم.

اعتکاف سال گذشته رکورد شکست

صالح پرور بیان کرد: در فتنه سال گذشته که در برخی از شهرها تعدادی از دختران کشف حجاب کردند همه دنیا این موضوع را فهمید ولی در بحبوحه همان ایام تعداد زیادی از نوجوانان و جوانان ما در مراسم معنوی اعتکاف شرکت کردند.

وی بیان کرد: تعداد معتکفان نوجوان دانش آموز ما در اعتکاف سال گذشته به ۴۰۰ هزار نفر رسید که از این میزان حدود ۲۰۰ هزار نفر دختران نوجوان عفیفه و مؤمن ما بودند ولی آیا این خوبی‌ها را توانستیم به ویژه در فضای مجازی روایتگری کنیم.

عضو ستاد اعتکاف کشور ادامه داد: حضور این ۴۰۰ هزار نفر نوجوان در اعتکاف در حوزه فرهنگ یک پیروزی محسوب می‌شد ولی ما یک آوینی برای روایتگری این اتفاق زیبا نداشتیم.

۴۰۰ هزار دانش آموز معتکف داشتیم

صالح پرور با تأکید بر اینکه در سال گذشته جهشی در تعداد مساجد اعتکاف دانش آموزی داشتیم، گفت: آمار ۴۰۰ هزار دانش آموز معتکف آمار ستاد اعتکاف است که بیش تعداد حقیقی بیش از این میزان است.

وی اظهار کرد: بسیاری از نوجوانان نیز علاقمند به شرکت در اعتکاف موانعی چون اجازه پدر و مادر و مربی، مشکلات مالی و دوری مسجد از محل زندگی و … داشتند.

عضو ستاد اعتکاف کشور با تأکید بر اینکه ملت ما و جوانان ما ملت شگفت انگیزی هستند، گفت: با توجه به آمار شرکت کنندگان در اعتکاف چه کسی گفته است که جوانان ما دین گریز هستند

صالح پرور با اشاره به اینکه در واقع ما در تهاجم فرهنگی دشمن پیروز شده‌ایم، اظهار کرد: البته طبیعی است که در هر مقابله‌ای عده‌ای مجروح نیز می‌شوند ولی این به معنای شکست در یک نبرد نیست.

در تهاجم فرهنگی پیروز شده‌ایم

وی ادامه داد: وقتی همه این موارد را در کنار هم دیده شود نوعی امیدآفرینی در جامعه شکل خواهد گرفت.

عضو ستاد اعتکاف کشور با تأکید بر اینکه اعتکاف با مدد گرفتن از همین دهه نودی ها جهانی می‌شود، یادآور شد: باید نسل جدید را باور کرده و به آنها میدان بدهیم.