گرگان- رییس مرکز اسلامی گلستان از برگزاری نخستین «همایش ملی نقش مذاهب اسلامی در بازآفرینی تمدن اسلامی» در گرگان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام نورعلی دیلم ظهر دوشنبه در نشست با خبرنگاران از برگزاری نخستین «همایش ملی نقش مذاهب اسلامی در بازآفرینی تمدن اسلامی» در گرگان خبر داد و اظهار کرد: این همایش در روزهای سه‌شنبه ۱۹ و چهارشنبه ۲۰ دی ساعت ۹ صبح در جامعه المصطفی العالمیه برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این همایش با حضور شخصیت‌های برجسته و علمی امامیه، احناف و شوافع برگزار می‌شود، افزود: در «همایش ملی نقش مذاهب اسلامی در بازآفرینی تمدن اسلامی» شاهد حضور ۵۰ مهمان از استان‌های آذربایجان غربی، کرمانشاه، قم، تهران، مازندران و کردستان خواهیم بود.

رئیس مرکز اسلامی گلستان گفت: همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند راه رسیدن به تمدن نوین اسلامی راهی جز وحدت بین شیعه و سنی نیست که تحقق بخشیدن به منویات مقام معظم رهبری در ایجاد تمدن نوین اسلامی از مهمترین اهداف این همایش محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه افرادی که ساز تفرقه و اختلاف قومی و مذهبی می‌نوازند اینها بر خلاف منویات رهبر معظم انقلاب کار می‌کنند، افزود: همه کشورهای اسلامی، مسلمانان و مذاهب باید دست به دست یکدیگر دهند تا منویات مقام معظم رهبری در جامعه محقق شود.

دیلم با اشاره به اینکه در همایش ملی نقش مذاهب اسلامی در بازآفرینی تمدن اسلامی به سه کمیسیون کلام، فقه و زنان پرداخته خواهد شد، اظهار کرد: برای هر کمیسیون در استان دو پیش نشست برگزار شد که این پیش نشست‌ها برای کمسیون فقه در آق قلا، گرگان و گنبد، کمسیون کلام در بندرترکمن و گمیشان و کمسیون زنان در گرگان و آق قلا توسط اساتید مربوطه برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: در کمیسیون کلام، شبهات آتئیسم ها و خدا ناباوران مطرح می‌شود.

رئیس مرکز اسلامی گلستان گفت: در کمیسیون فقه، جایگاه و شرایط حاکم و روابط متقابل حاکم و مردم و اذن حاکم و نماینده حاکم در نماز جمعه و عیدین مطرح خواهد شد.

وی افزود: در کمیسیون بانوان زیست عفیفانه، حجاب و عفاف با نگاه به تمدن نوین اسلامی و راهکارها بررسی می‌شود.

دیلم اظهار کرد: مراسم اختتامیه این همایش با حضور و سخنرانی حجت الاسلام خاموشی رئیس اوقاف و امور خیریه کشور برگزار خواهد شد.