اردبیل - مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی طی امروز و فردا وزش باد جنوبی با سرعت تند در سطح استان اردبیل پیش‌بینی می‌شود.

مجید کوهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی، طی امروز و فردا آسمان استان غالباً نیمه‌ابری بوده و پدیده غالب در سطح استان به ویژه در مناطق مرکزی و جنوبی استان وزش باد جنوبی گاهی با سرعت تند تا شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه از این رو در طول روزها دمای هوا به طور نسبی افزایش یافته و در ساعات شبانه از شدت سرما کاسته می‌شود، گفت: روزهای چهارشنبه و پنجشنبه با شمالی شدن جریانات جوی و وزش باد خزری، آسمان استان غالباً ابری و مه‌آلود شده و دمای هوا به طور محسوس کاهش می‌یابد.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل با اشاره به اینکه طی این دو روز با عبور سامانه بارشی از شمال غرب کشور، در مناطقی از استان بارش باران و برف پیش‌بینی می‌شود، ادامه داد: تمرکز بارش‌ها بیشتر در نیمه جنوبی استان و نواحی منتهی به کوهستان سبلان خواهد بود و اوج بارش از عصر چهارشنبه تا قبل از ظهر پنجشنبه با شدت و ضعف انتظار می‌رود.

کوهی خاطرنشان کرد: همچنین بارش در ارتفاعات و مناطق کوهستانی توأم با کولاک برف بوده و رخداد مخاطره جوی احتمال می‌رود.

وی افزود: روز جمعه از شدت ناپایداری‌ها کاسته شده و ضمن وزش باد تند جنوبی آسمان بیشتر مناطق استان صاف تا نیمه‌ابری پیش‌بینی می‌شود، البته روز جمعه در مناطق کوهستانی جنوب استان بارش پراکنده برف نیز احتمال می‌رود.