یزد- مدیرکل امور ورزشی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به امکانات ورزشی ایجاد شده برای ورزش کارگری گفت: ورزش را در میان کارگران همگانی خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد اسناوندی در جشنواره فرهنگی ورزشی کارگران کم‌بینا و نابینای استان یزد اظهار کرد: خوشبختانه استان یزد دارای یک تیم قوی و منحصر به فرد در زمینه ورزش کارگری است که حمایت مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نیز باعث رشد هیات در طول سالیان اخیر شده است؛ کسب مقام سوم این هیات در سال گذشته نشان دهنده عملکرد مناسب اعضای آن دارد.

مدیرکل امور ورزشی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به سه راهبرد اساسی در زمینه ورزش کارگری، عنوان کرد: در اداره کل امور ورزشی سه راهبرد مهم را در دستور کار قرار داده‌ایم؛ تحول در مجموعه های ورزشی، تحول در رویدادهای ورزشی و استفاده از ظرفیت و حمایت کارفرمایان در جهت پیشرفت و توسعه ورزش میان کارگران در حال پیگیری است.

وی، مجموعه های ورزشی کارگران در سراسر کشور را مکانی برای خدمات رسانی به کارگران و توسعه ورزشی میان این قشر دانست و گفت: امکانات مجموعه های ورزش کارگری باید در جهت ایجاد نشاط و توجه به سلامت کارگران استفاده شود که در استان یزد این مسئله به خوبی در حال اجراست.

مدیرکل امور ورزشی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر همگانی کردن ورزش میان کارگران اظهار کرد: در کشور قریب به ۱۵ میلیون نفر بیمه شده تامین اجتماعی داریم که با احتساب خانواده آنها، حدود ۵۰ میلیون نفر از جمعیت کشور را در بر گرفته اند؛ این وظیفه ما را در قبال همگانی کردن ورزش میان آنها سنگین می کند.

اسناوندی از مسوولان برگزاری این جشنواره تجلیل کرد و افزود: امیدوارم اینگونه برنامه های زیبا که ویژه کارگران کم بینا و نابینا و حتی معلولان بیش از پیش در سطح کشور اجرا شود.