اردبیل - مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی وزش باد تند تا گاهی نسبتا شدید در سطح استان اردبیل تا عصر فردا ادامه خواهد داشت.

مجید کوهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه جو استان تا قبل از ظهر روز چهارشنبه نسبتاً پایدار خواهد بود، اظهار کرد: با توجه به تداوم جریان‌های جنوبی به ویژه در نواحی مرکزی و جنوبی استان وزش باد تند تا گاهی نسبتاً شدید دور از انتظار نبوده و طی بعدازظهر روز چهارشنبه وزش باد خزری در مناطق شمالی قابل ملاحظه و گاهی نسبتاً شدید خواهد بود.

وی افزود: از عصر چهارشنبه با شمالی شدن جریانات و نفوذ سامانه‌ی ناپایداری به استان، ضمن کاهش دمای هوا و افزایش ابرناکی، رخداد مه و کاهش دید افقی، پایین آمدن کف ابر با احتمال اختلال در عملیات پروازی فرودگاه اردبیل، لغزندگی و یخبندان سطح جاده و بارش برف و باران در برخی از مناطق استان پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل با بیان اینکه عمده فعالیت سامانه‌ی بارشی در نواحی جنوبی انتظار می‌رود، ادامه داد: بارش‌ها در نوار شمالی استان به شکل بارش پراکنده باران، در نواحی مرکزی و جنوبی ابتدا بارش‌ها به شکل بارش خفیف باران و سپس با کاهش محسوس دمای هوا از اواخر وقت چهارشنبه به شکل بارش خفیف برف خواهد بود.

کوهی بیان کرد: از ظهر جمعه هفته جاری مجدداً جریانات در استان جنوبی خواهد شد، بارش باران و برف در برخی مناطق مرکزی و جنوبی استان در روزهای جمعه و شنبه دور از انتظار نیست.

وی خاطرنشان کرد: لذا به هم استانی‌ها توصیه می‌شود هشدار هواشناسی سطح زرد شماره ۶۹ استان را مورد توجه قرار دهند چرا که از شنبه شب سامانه بارشی دیگری استان را در بر خواهد گرفت.